چرا آل‌خلیفه همۀ راه‌ها را مسدود می‌کند؟

شنبه 5 مهر 1393 - 20:16

منامه، (العالم) - عضو ارشد جمعیت وفاق اسلامی بحرین گفت: درخواست برای برگزاری همه‌پرسی در این کشور از زمان آغاز تحرکات مردمی بحرین مطرح شده، اما مقامات منامه با اصرار بر سیاست‌های خود، مانع تحقق هرگونه توافق دو طرفه شده‌اند.

"هاشم الموسوی" روز شنبه در گفت وگو با شبکه العالم بیان داشت که درخواست انقلابیون بحرین برای برگزاری همه پرسی مربوط به امروز نیست و این درخواست از آغاز تحرکات مردمی مطرح است.

الموسوی ادامه داد: با آغاز تحرکات مردمی بحرین، سند منامه که انقلابیون با مفاد اصلی آن از جمله تشکیل دولت منتخب مبتنی بر اراده مردم، نظام انتخاباتی عادلانه، تحقق برابری و ایجاد دستگاه قضایی مستقل موافقت کردند، مطرح شد اما آل خلیفه به خواست مردم توجهی نکرد و شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که مقامات منامه نمی خواهند از مواضع خصمانه خود عقب نشینی کنند.

وی افزود: انقلابیون بحرینی این سند را ارائه کردند و از مقامات آل خلیفه خواستند پای میز مذاکره بنشینند و نیز تاکید کردند که هر مساله ای که به توافق طرفین برسد باید به همه پرسی گذاشته شود زیرا مردم منبع قدرت هستند و هیچ کس حق ندارد حق تعیین سرنوشت مردم را مصادره کند، اما متاسفانه با وجود این که نزدیک به 4 سال از انقلاب مردم بحرین می گذرد هنوز گوش شنوایی از سوی مقامات آل خلیفه یافت نشده است.

الموسوی گفت: شواهد و قرائن بیانگر آن است که مقامات آل خلیفه از مواضع خود عقب نشینی نخواهند کرد زیرا همچنان تصمیمات را به صورت یک جانبه اتخاذ می کنند و انقلابیون را نمی بینند و بدون شک حتی به زمان برگزاری انتخابات(22 نوامبر) که خودشان تعیین کرده اند، پایبند نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد که با صدور فرمان شاه بحرین درباره زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، 3 فرمان دیگر از جمله فرمان کاهش حوزه انتخاباتی به 4 استان و اعمال حق حاکمیت مستقیم دستگاه حاکم در انتخابات صادر شد و این امر بیانگر آن است که آل خلیفه با خواسته های انقلابیون مانند گذشته برخورد کرده و از مواضع خود عقب نمی نشیند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها