تازه ترین گزارش العالم از درگیری ارتش عراق با داعش

تازه ترین گزارش العالم از درگیری ارتش عراق با داعش
پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 21:02

بغداد (العالم) ـ با ادامه عملیات ارتش عراق و حمله به تروریست های داعش در مناطق مختلف به ویژه در استان الانبار، هواپیماهای ارتش مواضع تروریست ها در ضلوعیه، بلد و هیت را هدف قرار دادند.

حیدر قاسم، خبرنگار العالم در بغداد، روز پنجشنبه گزارش کرد: درگیری های ارتش عراق با تروریست ها در مناطق مختلف ادامه دارد و نیروی هوایی مواضع تروریست ها را هدف حملات مستمر خود قرار می دهد.

خبرنگار العالم افزود: به دنبال توقف موقت حملات هوایی ارتش به مواضع تروریست ها در برخی مناطق، آنان با استفاده از این فرصت مقر فرماندهی عملیات استان الانبار را با شلیک گلوله های خمپاره هدف قرار دادند و پس از آن نیروی هوایی ارتش، محل شلیک خمپاره ها را هدف قرار داد.

این گزارش حاکیست : نیروهای مردمی عراق نیز برای سومین رو متوالی به همراه ارتش توانستند حمله تروریست ها به شهر بلد از چهار محور از جمله ضلوعیه، بنی سعد و حضیره را ناکام بگذارند. مردم بلد و نیروهای ارتش از نیروی هوایی درخواست کردند تا مواضع و پناهگاه های تروریست ها به ویژه در منطقه ضلوعیه را هدف قرار دهد.

پلیس عراق نیز توانست یک خودروی بمب گذاری شده را که درصدد نزدیک شدن به قرارگاه پلیس شهر هیت بود، هدف قرار داده و آن را از فاصله دور منهدم کند.

درهمین حال اخباری مبنی بر اشغال شهر بلد توسط داعش منتشر شده است اما منابعی تأکید کردند که ارتش عراق مناطقی از شهر را در کنترل دارد و تروریست ها در بخش های دیگری از آن جولان می دهند.

همچنین نیروهای عشایر در کنار ارتش در مقابل حملات متعدد تروریست ها در ضلوعیه و تکریت ایستاده اند و در حال نبرد هستند.

شیوخ عشایر مناطق مزبور با صدور بیانیه ای خواستار پیوستن به نیروهای نظامی و تعقیب و مجازات افرادی شده اند که با داعش همکاری می کنند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه های کُرد، توانستند بیمارستان شهر استراتژیک ربیعه را که تروریست ها آن را به پناهگاه سرانشان تبدیل کرده بودند، آزاد کنند.
MKH-2-14:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها