درخواست سازمان های حقوقی برای آزادی فعال بحرینی

درخواست سازمان های حقوقی برای آزادی فعال بحرینی
جمعه 11 مهر 1393 - 18:35

سازمان های حقوق بشری بین المللی بازداشت نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را محکوم و خواستار آزادی فوری وی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی فوری نبیل رجب شد و بازداشت وی را محدود کردن آزادی بیان و سرکوب مخالفان دانست.

"سعید بومدوحه" معاون خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: مسئولان بحرینی قوانینی را تدوین کرده اند که سرکوبگرانه است و آزادی بیان را محدود می کند و با قوانین و منشورهای بین المللی حقوق بشر در تضاد است.

سازمان عفو بین الملل همچنین با اشاره به اتهامات علیه مریم الخواجه فعال بحرینی که ماه گذشته به اتهام تعرض به افسران پلیس در فرودگاه منامه بازداشت و اکنون درحال محاکمه است، اعلام کرد که وی به دلیل افشای موارد نقض حقوق بشر تحت پیگرد دولت بحرین قرار گرفته است.

مریم الخواجه دختر هادی الخواجه فعال سرشناس حقوقی بحرین است که به حبس ابد محکوم شده است. وی برای پیگیری وضعیت پدرش که در اعتصاب غذا به سر می برد، وارد بحرین شده بود که در بدو ورود به فرودگاه منامه به علت سلب تابعیت از ورود وی جلوگیری و سپس بازداشت شد.

شبکه عربی حقوق بشر نیز بازداشت نبیل رجب را محکوم و خواستار آزادی فوری وی شد. این شبکه همچنین از دولت بحرین خواست پیگرد فعالان و مدافعان حقوق بشر را متوقف کند و همه زندانیان سیاسی را آزاد کند.

وزارت کشور بحرین نبیل رجب را چهارشنبه شب به اتهام "اهانت به وزارت کشور" در شبکه های اجتماعی بازداشت کرد. بازداشت وی تنها ۲۴ ساعت از بازگشت به بحرین روی داد. رجب از بیش از دو ماه پیش در یک سفر دوره ای اروپایی برای تشریح وضعیت حقوق بشر بحرین به سر می برد. رجب پیش از این نیز بازداشت و زندانی شده است.

دیده بان حقوق بشر هم از دولت بحرین خواست از نبیل رجب سلب اتهام و وی را فوری آزاد کند.

جو استورک مسئول بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: سران بحرین مصمم به ساکت کردن مخالفان هستند.

از سوی دیگر مزدوران آل خلیفه، "حسین عبدالله نوح" عضو جمعیت "الوفاق" و فعال حقوق بشری را به اتهام شرکت در راهپیمایی های ضد دولتی در فرودگاه منامه بازداشت کردند.

جمعیت الوفاق ضمن محکوم کردن بازداشت وی، اتهام های وارده به "نوح" را تکذیب و اعلام کرد که وی در جریان بازجویی مورد ضرب و شتم  قرار گرفته و مجبور به اعتراف شده است.

الوفاق خواستار توفق ایجاد محدودیت برای فعالان حقوق بشری و آزادی فوری حسین عبدالله نوح شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها