سوریه: جهان جلوی ماجراجویی سران ترکیه را بگیرد

سوریه: جهان جلوی ماجراجویی سران ترکیه را بگیرد
جمعه 11 مهر 1393 - 20:14

وزارت امور خارجه سوریه، با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل از دولت ترکیه به سبب نقض منشور سازمان ملل شکایت کرد و گفت: جامعه جهانی باید برای پایان دادن به ماجراجویی سران ترکیه وارد عمل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه در نامه ای که در 2 نسخه برای شورای امنیت و سازمان ملل ارسال شد، اعلام کرد: رویکردِ دولت ترکیه، به مثابه نقض آشکارِ منشور سازمان ملل و رعایت حاکمیت ملی کشورها و دخالت نکردن در امور داخلی آنهاست.

پارلمان ترکیه روز پنجشنبه درمیان مخالفت برخی احزاب، لایحه حضور ارتش این کشوردر ائتلاف علیه داعش در خاک عراق و سوریه را تصویب کرد.

در این نامه آمده است: رویکردِ اعلام شدۀ دولت ترکیه، به مثابۀ تجاوزی مشخص به کشوری است که عضو هیئت موسسان سازمان ملل است.

وزارت امورخارجه سوریه در این نامه تاکید کردکرد:جامعه جهانی و به ویژه سازمان ملل، باید برای پایان دادن به ماجراجویی های رهبران ترکیه، اقدام کنند، زیرا این ماجراجویی ها، تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه و جامعه جهانی به شمار می رود.

وزارت امورخارجه سوریه همچنین از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست با اتخاذ موضعی جدی و قاطعانه، دولت آنکارا را به سبب رویکردی که در پیش گرفته است، سرجای خود بنشانند و وادار کنند که به قطعنامه های شورای امنیت پایبند باشد.

در این نامه از دولت ترکیه خواسته شده است از حمایت نامحدود از سازمان های تروریستی دست بکشد و در امور داخلی سوریه دخالت نکند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها