یک جمعیت سیاسی دیگر انتخابات بحرین را تحریم کرد

یک جمعیت سیاسی دیگر انتخابات بحرین را تحریم کرد
شنبه 12 مهر 1393 - 09:39

العالم - دبیر کل جمعیت ملی دمکراتیک بحرین از تحریم انتخابات پارلمانی آتی این کشور توسط جمعیت وفاق حمایت کرد.

فاضل عباس دبیر کل جمعیت ملی دمکراتیک بحرین به شبکه العالم گفت: موضعی که شیخ علی سلمان درباره تحریم انتخابات آینده ابراز داشت، نشانگر رای مردم، ایده های جمعیت های سیاسی و نیز گروه های انقلابی بحرین است که در عرصه حضور دارند و اعتراض ها را برگزار می کنند.

شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق، انتخابات پارلمانی بحرین که در 22  نوامبر آتی برگزار خواهد شد را تحریم کرده است.

فاضل عباس موضع گیری مورد بحث را نشانگر شکست مذاکرات میان مخالفان و حکومت دانست که به گفته وی ناشی از قوانین و بخشنامه های انتخاباتی است که رژیم حاکم بدون درنظر گرفتن مطالبات مردم بحرین یا مطالبات مخالفان صادر کرده است.

دبیر کل جمعیت ملی دمکراتیک درباره احتمال متقاعد کردن مخالفان برای شرکت در انتخابات توسط رژیم حاکم گفت: مقدمات این موضوع در زمان حاضر فراهم نیست؛ به عنوان نمونه رژیم اقدام به توزیع ناعادلانه حوزه های انتخابی و ابقای مجلس نمایندگان انتصابی منصوب پادشاه کرده است، بر این اساس اگر میان پارلمان و دولت اختلافی پیش آید دولت می تواند قوه مقننه را منحل کند.

وی تصریح کرد: حاکمیت از سرگرمی جامعه بین المللی به مسئله داعش برای تثبیت استبداد در داخل بحرین سوء استفاده می کند.

مخالفان بحرینی خواستار تشکیل سلطنت مشروطه پارلمانی، دولت منتخب مردمی و کمیته مستقل انتخاباتی هستند و با ابقای پارلمان انتصابی درکنار پارلمان منتخب مردم و نیز انتصاب نخست وزیر توسط پادشاه مخالفند.

مخالفان تاکید می کنند که خاندان حاکم کنترل همه قوای مجریه، مققنه و قضائیه و همچنین نهادهای امنیتی، رسانه ها و منابع ثروت را در این کشور در اختیار دارد.

3-22:30

پربیننده ترین خبرها