انگلیس پس از سوئد در مسیر به رسمیت شناختن فلسطین

انگلیس پس از سوئد در مسیر به رسمیت شناختن فلسطین
يکشنبه 13 مهر 1393 - 14:25

مجلس عوام انگلیس 21 مهرماه ( 13 اکتبر) برای بررسی پیشنهاد گرایم موریس، رییس گروه دوستان فلسطین در حزب مخالف کارگر، در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین نشستی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی رای الیوم نوشت: منتظر تصویب این پیشنهاد و همچنین بررسی آینده خاورمیانه درهمین جلسه ای هستیم که 6 ساعت طول خواهد کشید.

با وجود این که به رسمیت شناختن کشورها و دولت ها از صلاحیت های دولت انگلیس و نه مجلس عوام (پارلمان) است، اما درصورت تصویب این پیشنهاد، موضع این مجلس مشخص خواهد شد و دولت انگلیس نیز در این زمینه در تنگنا قرار خواهد گرفت.

بارونس وارسی، اولین وزیر زن مسلمان کابینه انگلیس، مرداد ماه سال 1393 دراعتراض به سیاست های دولت انگلیس در خصوص غزه استعفا داد.

خانم وارسی که همزمان معاون آسیای میانه و حقوق بشر وزارت خارجه و همچنین وزیر ادیان و جوامع کابینه ائتلافی انگلیس بود، در آن زمان بارها اظهارنظرهایی در حمایت از مردم غزه مطرح کرده و خواستار توقف درگیری‌‌ها شده بود.

سوئد، نخستین کشور از اعضای قدیمی اتحادیه اروپا است، که اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت خواهد شناخت.

استفان لووین، نخست‌وزیر دولت تازه سوئد، که یک دولت چپ میانه است، روز جمعه،11 مهرماه، اعلام کرد که سوئد کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

پربیننده ترین خبرها