عید قربان تروریستها در سوریه چگونه گذشت؟

عید قربان تروریستها در سوریه چگونه گذشت؟
يکشنبه 13 مهر 1393 - 20:12

جنگجویان و طرفداران گروه های تروریستی در سوریه عید سعید قربان را به شیوه‌های خاص خود جشن گرفتند؛ اعضای جبهه تروریستی النصره و گروه مسلح جیش المهاجرین و الانصار، در مراسمی از دو سرکرده سعودی کشته شده خود تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الحیات، گروه تروریستی جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه، "محمد الفالح" معروف به "ابی سعد النجدی" را که روز جمعه در حمله هوایی ارتش سوریه حومه لاذقیه کشته شد، در روز عید قربان مورد ستایش قرار داد.

الفالح یکی از بارزترین سران "کمیته شرعی" جبهه النصره بود که بیش از یکسال پیش به این گروه پیوسته و "امیر شرعی" یکی از پادگانهای این گروه تروریستی در حومه لاذقیه به شمار می رفت.

الفالح چندین سال در زندانهای سعودی در حبس بود. دوستانش او را بسیار تندرو توصیف می کنند، به گونه ای که با فن آوری های جدید کاملا بیگانه بود و تصویر برداری یا استفاده از شبکه های اجتماعی را مجاز نمی دانست.

همزمان، گروه مسلح "جیش المهاجرین و الانصار" در سوریه نیز از یکی از جنگجویان سعودی خود به نام "احمد الزهرانی" تقدیر کرد؛ وی دو روز پیش در جریان درگیری ها در منطقه جندراب در حومه حلب به هلاکت رسید.

الزهرانی ملقب به "ابی عزام المدنی" پیش از پیوستن به جیش المهاجرین، در یمن نیز در صفوف القاعده جنگیده بود.

شماری از جنگجویان گروه تروریستی داعش نیز تصاویری را از جشن های خود منتشر و در داخل پادگان های خود به روش های خودشان جشن گرفتند. در برخی از این تصاویر جنگجویان سعودی بودند که داخل خودروهای خود برای شادمانی تیراندازی می کردند و سرود حماسی می خواندند و ابوبکر البغدادی سرکرده خود را ستایش می کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها