کلینتون : جنگ با داعش طولانی خواهد بود

کلینتون : جنگ با داعش طولانی خواهد بود
سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:16

وزیر خارجه سابق آمریکا با تأکید بر اینکه جنگ با داعش طولانی خواهد بود، عملیات کنونی ضد این گروه را ناکافی دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "هیلاری کلینتون" در نشستی در اوتاوای کانادا گفت: ما تصمیمات سرنوشت سازی برای دفع خطر تروریسم افراطی گرفتیم و بدون شک تصمیم قتل اسامه بن لادن رئیس گروه تروریستی القاعده در صدر این تصمیمات بود. 
کلینتون همچنین از طولانی شدن جنگ با داعش خبر داد و اظهار داشت: جنگ با داعش بلند مدت خواهد بود و عملیات نظامی برای سرکوب این گروه ضروری است زیرا خطر آن واقعی است .
کلینتون که حمله نظامی به داعش را ضروری می داند، درباره حمله به دیگر گروه های تروریستی صریحاً اعلام موضع نکرد؛ وی با این حال علت ضروری بودن حمله به داعش را توسعه طلبی این گروه دانست و تأکید کرد: داعش معتقد است که وظیفه اش جنگیدن و ارسال نیروهای خارجی خود به جوامع غربی است .
کلینتون تلویحاً از احتمال حمله داعش به آمریکا خبر داد و افزود: من معتقدم که داعش کار القاعده افغانستان را ادامه خواهد داد. 
وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: دیگر گروه های افراطی از جمله بوکو حرام و الشباب هنوز کاری نکرده اند که نشان بدهد همچون داعش درپی گستردن دامنه فعالیت خود به مناطق مختلف جهان هستند .
کلینتون خاطرنشان کرد: مبارزه با داعش نباید منحصر به عملیات نظامی باشد بلکه باید با سایت های ارتباط اجتماعی نیز به جنگ داعش رفت و از کشورهای عربی کمک بیشتری دریافت کرد تا نشان بدهیم که فقط آمریکا یا غرب با داعش نمی جنگند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها