برنامه نتانیاهو برای گسترش روابط با چند کشور عربی

برنامه نتانیاهو برای گسترش روابط با چند کشور عربی
پنج‌شنبه 17 مهر 1393 - 15:34

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فعال کردن مذاکرت سازش با تشکیلات خودگردان، به کشورهای عربستان و مصر و اردن و امارات روی آورده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "پروفسور عوزی رابی" رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه دایان در این باره به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "نتانیاهو تصریح کرده است برای تحقق صلح با طرف فلسطینی، باید به ریاض و عربستان و قاهره و ابوظبی و عمان رو کنیم."
وی افزود: "با توجه به تحولات داغ منطقه، نزاع اسرائیل و فلسطین به حاشیه رانده شد. زلزله سهمگین در خاورمیانه رخ داده است و آمریکاییها به اندازه کافی در بحران سوریه و عراق گرفتار شدند."
وی تأکید کرد: داعش بسیاری از کشورهای عربی را نگران کرده است. اگر از مقوله دشمن دشمن من دوست من است پیروی کنیم، خواهیم دید که دغدغه مشترک بسیاری از کشورهای عربی و اسرائیل حماس و داعش است."
این کارشناس صهیونیست ادامه داد: "این مسائل زمینه مذاکره میان اسرائیل و کشورهای عربی را در راستای کاهش خطرات مشترک فراهم می کند. نتانیاهو فرصت را غنیمت شمرده و در چارچوب این گفتگوها مساله صلح با فلسطین را نیز مطرح می کند."
عوزی رابی خاطرنشان کرد: "در صورت بررسی ابتکار عربستان برای حل و فصل مسأله فلسطین و مطرح شدن مسأله اسرائیل و فلسطین را بر سر میز مذاکرات از سوی سیسی؛ باید به حل و فصل این مسأله بپردازیم."
 

پربیننده ترین خبرها