خشم و نگرانی صهیونیستها از تصمیم سوئد درباره فلسطین

خشم و نگرانی صهیونیستها از تصمیم سوئد درباره فلسطین
پنج‌شنبه 17 مهر 1393 - 15:39

تصمیم کشور سوئد برای به رسمیت شناختن فلسطین، و احتمال پیروی دیگر کشورهای اروپایی از اقدام سوئد، صهیونیستها را خشمگین و نگران کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "دولت جدید استکلهم اعلام کرده است که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسد."
تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات وزیر امور خارجه سوئد را در این باره پخش کرد.
"مارگوت وولفستروم" وزیر امور خارجه سوئد در این باره گفت: "سوئد دولت فلسطین را به رسمیت می شناسد.این اقدام گام موثری برای حل و فصل مسائل و تشکیل دو کشور است. امیدوارم این موضوع مذاکرات صلح را فعال کند."
وی افزود: "واکنش اسرائیل به این اقدام بسیار تند بود، و ما موضع اسرائیل را در این باره محترم می شماریم.اما در عین حال بر موضعگیری خودمان در این باره پافشاری می کنیم و خواستار برداشت گام موثر در زمینه حل دو کشور هستیم."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "واکنش وزارت خارجه اسرائیل، دولت سوئد را بر آن داشت تا لحن خود را در این باره تغییر دهد."
نخست وزیر سوئد در این باره گفت: "این دیدگاه ماه در طولانی مدت است. ما در صدد فعال سازی مذاکرات صلح هستیم."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد: "اقدام سوئد مقامات اسرائیل را خشمگین و غافلگیر کرد. تل آویو از پیروی دیگر کشورهای اروپایی از اقدام سوئد خشمگین و نگران هستند.برغم توضیح مقامات سوئد در خصوص این اقدام، وزارت خارجه اسرائیل سفیر سوئد را برای توضیح این مسأله احضار کرد."
اویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: "جای تعجب دارد که در میان مشکلات پیچیده خاورمیانه نخست وزیر سوئد به مسأله سوریه و عراق و یمن توجه نکرده و فقط مسأله فلسطین را مطرح کرده است."
نتانیاهو هم در این باره گفت: "اقدامات یکجانبه، خارج از چارچوب توافقها است، و فرایند صلح را تسریع نکرده بلکه آن را غیر ممکن می کند. تحقق صلح تنها از طریق مذاکرات دوجانبه امکان پذیر است.مذاکراتی که منافع اصلی اسرائیل و در رأس آن امنیت اسرائیل را مورد توجه قرار دهد."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها