افزایش استفاده از نام محمد در اراضی اشغالی فلسطین

جمعه 18 مهر 1393 - 13:34

العالم - یک روزنامه صهیونیستی از انتشار گسترده نام پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: براساس اعلام دفتر مرکزی آمار اسرائیل، نام محمد جزء فراوانترین نام ها در این رژیم قرار گرفته است.

این دفتر همچنین با انتشار آماری جعلی از اسامی متولدین فلسطینی و یهود در سال 2014، ادعا کرد که اسامی عبری جایگاه نخست را اشغال کرده است.

چند روز پیش، خبری در رسانه‌های غربی منتشر شد، مبنی بر اینکه نام "محمد"، متداول‌ترین نام برای فرزندان در سرزمین‌های اشغالی بوده؛ اما رژیم اسرائیل ضمن تحریف آمار مربوطه، از اذعان به این موضوع خودداری کرده است.

ابعاد این موضوع اکنون به اندازه‌ای گسترش یافته که حتی مطبوعات اسرائیلی نیز به انتقاد از آن برخاسته‌اند.

محمد هادی مسئول فعالیتهای فرهنگی در قدس اشغالی در باره تلاش صهیونیست ها برای پنهان کردن واقعیت ها به خبرنگار ما گفت: آمارهای رسانه ها و نهادهای اسرائیلی موضوع تازه ای نیست و ما به شنیدن اخبار کذب و تحریف واقعیت ها و تاریخ عادت کرده ایم.

وی افزود: در زمان حاضر کار به جایی رسیده که صهیونیست ها در سطح جهانی نیز وانمود می کنند که نام یوسف بیشتر متداول است، حال آنکه بر اساس بیشترین آمارها نام "محمد" (ص) در صدر قرار دارد.

هاآرتص نوشت: محبوب‌ترین نام‌ها برای پسران در یک سال اخیر، یوسف بوده که در محافل یهودی مورد توجه افراط گرایان دینی است و پس از آن نامهای دانیل، یوری، آدم و داود بوده است.

این روزنامه با انتشار مطلبی در این زمینه اشاره می‌کند، ‌در حقیقت، نه نام یوسف‌‌ بلکه نام محمد بوده که به مثابه محبوب‌ترین نام در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی مورد استفاده قرار گرفته است.

عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی به خبرنگار العالم گفت: تحریف و جعل واقعیت ها از سوی اشغالگران چیز تازه ای نیست و تاریخ یهود سرشار از تحریف و دروغ است.

وی تصریح کرد: انتظار چنین تحریفی وجود دارد چون نام محمد (ص)، محمود و احمد و دیگر القاب رسول الله (ص) در بین مسلمانان در فلسطین و غیر فلسطین گسترش وسیعی یافته است.

برخلاف تلاشهای اشغالگران صهیونیست در وارونه جلوه دادن حقیقت، نام محمد صلى الله عليه وآله وسلم در فهرست متداول ترین نام قرار دارد.

براساس گزارش خضرشاهین خبرنگار شبکه العالم در فلسطین اشغالی، رژیم اشغالگر قدس با برنامه ای مدون تلاش می کند نام های عربی حتی نام شهرها و روستاهای فلسطینی را جهت دادن هویت یهودی به آنها تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها