حزب الله: لبنان را دربرابر داعش، النصره و اسرائیل رها نمیکنیم

حزب الله: لبنان را دربرابر داعش، النصره و اسرائیل رها نمیکنیم
شنبه 19 مهر 1393 - 12:03

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت این کشور را در برابر تروریستهای داعش، النصره و اسرائیل رها نخواهد کرد، اظهار داشت: آمریکا عامل هرج و مرج در جهان اسلام و عرب است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم در مراسمی در بیروت گفت: آمریکا می خواهد کنترل توانایی ها و امکانات منطقه را در دست گیرد و امور آن را در راستای منافع خودش اداره کند؛ هر چند که این هدف به ویرانی منطقه و مرگ مردمانش بیانجامد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: محور تحرکات دولت متکبر آمریکا باقی نگاه داشتن اسرائیل به عنوان "مترسکی" بر سر اعراب و مسلمانان است. این دولت مستکبر به مشتریان و هم پیمانانش در منطقه وعده می دهد که در کنارشان می ماند و منافعی را به آن ها خواهد رساند، اما در موقع لازم آنان را بدون هیچ ملاحظه ای دور خواهد افکند، زیرا آن ها برای این دولت مستکبر چیزی به شمار نمی روند.

وی در این زمینه هم پیمانان آمریکا در منطقه را به چالش کشید و گفت: یک نمونه بیاورید که آمریکا وعده ای داده باشد و به آن عمل کرده باشد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: پروژه آمریکا، ترسیم نقشه جدید خاورمیانه با خون ریزی و ویرانی است. اما به صراحت می گویم که آمریکا کنترل اوضاع را از دست داده است و کشورها و سازمان ها و ارگان های مطیع آمریکا نتوانسته اند اهداف این کشور را عملی کنند. در مقابل تروریسم تکفیری که آمریکا از آن ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافش استفاده می کند طغیان کرده و تصمیم به عبور از خط قرمزهای مورد نظر آمریکا گرفته است. لذا حیوان وحشی که آن را برای ارعاب دیگران در نظر گرفته بودند برای خود آن ها هم خطر آفرین شده است، زیرا مطامع این حیوان وحشی از مرز مطامع آن ها عبور کرده است.

معاون سید حسن نصر الله بحران منطقه را بحرانی درازمدت دانست که دست کم چند سال بطول خواهد انجامید و گفت: طبق تحلیل آمریکایی ها 3 سال وقت نیاز است تا 15 هزار نیروی نظامی آموزش داده شوند تا معادله را در سوریه تغییر دهند. این تحلیل البته به لطیفه شبیه است، زیرا 3 سال است که صدها هزار نفر با انگیزه ها و توجیه های خاص خودشان از گوشه وکنار دنیا به سوریه آمده اند و با هم می جنگند؛ حال آمریکا از کجا می خواهد جماعتی را بیاورد که وضعیت موجود را تغییر دهد.

وی افزود: این بحران طولانی مدت است و چشم اندازی برای حل هیچ یک از مسائل مربوط وجود ندارد. مسائل منطقه در هم تنیده و پیچیده است بنا بر این ما در مقابل منطقه ای هستیم که هیچ راه حلی برای مسائل آن وجود ندارد؛ یعنی ما در مرحله فرسایش و وقت کشی و البته انتظار هستیم و باید بدانیم که در سایه چنین شرایط پیچیده ای چگونه عمل می کنیم.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش گفت: حزب الله از روز اول درباره بحران سوریه فاش کرد که هدف نابودی مقاومت سوریه و ایجاد سوریه ای است که در راستای نقشه اسرائیل در منطقه گام بر می دارد.

وی خطاب به جبهه مقابل خاطر نشان کرد: ما گفتیم که تفکیری ها خطری برای همه هستند و نه فقط برای ما، اما شما با آن ها به عنوان بخش جدایی ناپذیری از پروژه خود درباره سوریه برخورد کردید و در راستای اهدافتان به آن ها امید بستید؛ اما نتیجه چه شد؟

معاون سید حسن نصر الله افزود: ما گفتیم که تکفیری ها به لبنان نیز حمله می کنند اما برخی از فعالان سیاسی لبنان به پوشش فعالیت های آن ها و دفاع از آنها و توجیه اقداماتشان پرداختند تا این که نقشه تکفیری ها در عرسال آشکار شد و اکنون که مسأله برای همه روشن شده است همه به حرف ما رسیده اند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: لبنان به لطف مواضع حکیمانه بزرگان این کشور و پایداری ارتش و عملکرد حزب الله و همپیمانانش توانست خطرات بحران سوریه را از خود دور کند.

وی درباره نقش حزب الله در این زمینه گفت: اگر حزب الله نبود داعش "امارت" خود را در مرزهای شرقی لبنان بنا می کرد و در سراسر لبنان مراکز ایست بازرسی می گذاشت.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: خدا را سپاسگزاریم که به ما توفیق داد در زمان مناسب به سوریه برویم و بجنگیم. ما به جایی رفتیم که باید برای دفع این خطر بزرگ می رفتیم و توانستیم این خطر را در مرزهای محدود خودش متوقف کنیم و به اذن خداوند دیگر نمی توانند کاری از پیش ببرند.

وی درخواست برخی از حزب الله برای خروج از سوریه را مانند درخواست پایان دادن به مقاومت ضد اسرائیل دانست و تاکید کرد: این کار لبنان را در تیرس حملات و اشغالگری دشمنان مختلف قرار می دهد.ما لبنان را در برابر داعش، جبهه النصره و اسرائیل رها نخواهیم کرد. اگر حزب الله از سوریه خارج شود چه کسی جلوی ورود داعش و گروهک های وابسته به آن ها را در هر منطقه ای از لبنان خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها