"ارتش ملی" مقر عناصر فجر لیبی را تصرف کرد

يکشنبه 20 مهر 1393 - 17:05

در درگیری بین گروه‌های شبه نظامی در غرب پایتخت لیبی که روز شنبه (19 مهر) به وقوع پیوست، دست کم 21 تن کشته و بیش از 60 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شاهدان عینی گفته اند که گردانهای الزنتان که هم پیمان «خلیفه حفتر» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی هستند، روز گذشته به شهر ککله واقع در 170 کیلومتری جنوب غرب طرابلس که شبه نظامیان فجر لیبی در آن حضور دارند، حمله کردند.

از سوی دیگر "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر، به مقر گردان چهارم وابسته به نیروهای فجر لیبی سیطره یافتند.

اسکای نیوز نوشت: گروه شبه نظامیان فجر لیبی که متشکل از شبه نظامیان وابسته به گروه‌های اسلامی است، پیش از این در ماه آگوست گذشته  بعد از چندین هفته درگیری‌های خونین، گردانهای الزنتان را  از شهر مصراته واقع در 200 کیلومتری شرق طرابلس بیرون رانده بودند.

شبه نظامیان فجر لیبی که از سوی پارلمان جدید لیبی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته اند، بعد از نبردهای سنگین در طرابلس، عملیات نظامی خود را به منطقه ورشفانه واقع در غرب پایتخت که اهالی آن با گردانهای الزنتان هم پیمان هستند، منتقل کردند.

پیش از این یک منبع نظامی گفته بود: بر اثر درگیری‌های بین ارتش لیبی و افراد مسلح در اطراف فرودگاه بنغازی در شرق این کشور هفت نظامی لیبیایی کشته و بیش از 10 تن نیز زخمی شدند.

این مقام نظامی گفت: آمار کشته‌های ارتش از ابتدای آگوست گذشته تاکنون به 137 تن رسیده است.

دو شهر بنغازی و طرابلس در لیبی از چندماه پیش تاکنون شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین گروه‌های مختلف شبه نظامی و نیروهای ارتش ملی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی است.

در این درگیری‌ها که از زمان سقوط قذافی تاکنون بی سابقه بوده است، صدها تن کشته و زخمی شده اند. این در حالی است که هزارن لیبیایی نیز در جستجوی یافتن پناهگاهی ایمن به دور از مناطق درگیری خانه و کاشانه خویش را ترک کرده‌اند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد که روز گذشته در سفری غیر منتظره وارد لیبی شد، از همه طرفهای درگیر در این کشور خواست، دست از جنگ بردارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها