رأی گیری در انگلیس درباره به رسمیت شناختن فلسطین

رأی گیری در انگلیس درباره به رسمیت شناختن فلسطین
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:26

مجلس عوام انگلیس درباره به رسمیت شناختن فلسطین رای گیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجلس عوام انگلیس روز دوشنبه به طور نمادین خود را برای رای گیری درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین آماده می کند.
تصویب طرح به رسمیت شناختن فلسطین در مجلس عوام انگلستان برای دولت این کشور الزام آوری نیست، اما در صورت تصویب آثار بین المللی عمیقی خواهد داشت.
اگرچه به رسمیت شناختن دولت ها از وظایف دولت انگلیس محسوب می شود و نه پارلمان؛ اما در صورت تصویب، این موضوع دولت لندن را با چالش مواجه خواهد کرد.
لندن بارها تصمیم خود را درخصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین به شرط حمایت از روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.
این طرح پیشنهادی به ابتکار اکثریت نمایندگان مجلس عوام انگلیس از جمله حزب لیبرال دموکرات و حزب مخالف محافظه کار حمایت می شود.
این مواضع حزب مخالف کارگر، نگرانی هایی را از سوی صهیونیستها برانگیخت تا جایی که یکی از وزرای کابینه صهیونیستی با اعمال فشار به این حزب خواسته بود که با این رأی گیری مخالفت کند.
رژیم صهیونیستی بیم آن دارد در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات آتی و به دست گیری دولت، آنها هم مانند سوئد دولت فلسطین را به صورت یکجانبه به رسمیت بشناسند.
این طرح پیشنهادی در شرایطی در مجلس عوام انگلیس به رای گذاشته می شود که تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هفته گذشته پیش نویس قانونی را به اعضای 15 گانه شورای امنیت تقدیم کرد که در آن خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی (البته پایان اشغال سرزمین های 1967 م نه کل سرزمین فلسطین) و عقب نشینی به مرزهای سال 1967 تا پایان سال 2016 میلادی شد. این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین زمینه سازی برای طرح رسمی آن در شورای امنیت است.
دولت سوئد هفته قبل کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و به این ترتیب اولین کشور در اتحادیه اروپا است که این تصمیم را گرفت. تا کنون 130 کشور در جهان فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها