افزایش محبوبیت آل‌خلیفه در حساب‌های جعلی!

افزایش محبوبیت آل‌خلیفه در حساب‌های جعلی!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:31

مقامات دولت بحرین در تازه‌ترین اقدام برای کسب محبوبیت مردمی(!)، با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی اینترنتی در تایید اعضای خاندان حاکم، به مبارزه با مخالفانِ بی‌شمار خود رفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "العهد" فاش کرد که آل خلیفه به منظور مبارزه با حضور گسترده و فعال مردم و مخالفان بحرینی بر روی پایگاه های اجتماعی به ویژه تویتر، و از ترس تبدیل شدن مخالفت مردم به "هشتگ" پربازدید، اقدام به ایجاد صدها حساب کاربری فیک و جعلی کرد که وظیفه آن، موجه جلوه دادن چهره رژیم و خدشه دار کردن چهره مخالفان است.

به نوشته العهد، این روزها که موضوع لغو مصونیت "ناصر بن حمد" پسر حاکم بحرین در یک دادگاهی انگلیسی به موضوع روز این کشور تبدیل شده است، حساب های کاربری جعلی، به منظور موجه جلوه دادن ناصر بن حمد، هشتگی تحت عنوان "#كلنا_ناصر_بن_حمد" به معنی (همه ما ناصر بن حمد هستیم) ایجاد کرده اند که اگر کمی در این حساب های کاربری کند و کاو شود، مشخص می شود به محض ایجاد این هشتگ، 150 کاربر، به یکباره آن را بازنشر می کنند، آن گاه در مدت کمتر از یک دقیقه، 100 حساب کاربری دیگر، به یکباره این تویت را تکرار می کنند و این روند همین طور ادامه می یابد.

اگر نگاهی گذرا به این حساب های کاربری داشته باشیم، به راحتی متوجه می شویم که این حساب ها، دولتی هستند و همه آن ها، بدون حتی ذره ای اختلاف، یکسان هستند و همگی یک پست تویتری را بدون هیچ گونه تغییر، تکرار و بازنشر می کنند.

در این میان، روزنامه بحرینی "الایام" نیز به نقل از "محمد العرب" مسئول ستاد "کلنا ناصر" بر روی پایگاه اجتماعی تویتر ادعا کرد که شمار توئیت هایی که در حمایت از این هشتگ ایجاد شده است، در مدت 48 ساعت، به 200 هزار توئیت رسید و این هشتگ، در سطح جهانی، رتبه پانزدهم را کسب کرد!

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها