تایید بازداشت "العریفی" مبلغ تندروی سعودی

تایید بازداشت
پنج‌شنبه 24 مهر 1393 - 19:14

برخی پایگاه های اینترنتی در عربستان سعودی به نقل از خانواده محمد العریفی مبلغ معروف و تندروی این کشور تایید کردند که العریفی بازداشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "رای الیوم"، خانواده العریفی می گویند که این مبلغ سعودی به اداره آگاهی فراخوانده و پس از آن بازداشت و تمامی تجهیزات ارتباطی وی توقیف شده است.

برخی از منابع خبری پیشتر از دستگیری العریفی به خاطر انتقاد آمیز وی در توییتر درباره ناکارآمدی سامانه حمل و نقل ریلی در "مشاعر مقدسه" خبر داده بودند اما رای الیوم به نقل از خانواده العریفی افزود: بازداشت العریفی به دلیل انتشار مطلب انتقاد آمیز وی در توییتر درباره ناکارآمدی سامانه حمل و نقل ریلی در "مشاعر مقدسه" نبوده است و اتهام وی ایجاد تنش در جامعه است.

پایگاه اینترنتی "رصد" به نقل از منابع سعودی نوشت: العریفی از یک هفته قبل همچنان در زندان است و اداره آگاهی و سازمان اطلاعات عربستان درباره بازداشت وی سکوت کرده اند. 

گفته می شود 10 میلیون نفر صفحه العریفی را در تویتر دنبال می کنند، اما کسی نمی داند آیا این صفحه خود وی است یا سازمان اطلاعات عربستان که دستگاه های ارتباطی وی را مصادره کرده است، این مطالب را ارسال می کند.  

یک نویسنده سعودی به نام "یاسر الزعاتره" در فیسبوک نوشت: العریفی در صفحه توییتر خود مطلب می نویسد؛ گویی اتفاق خاصی نیفتاده است، همه می دانند او زندانی است، اما زندانی شدن وی همچنان مخفی است، سکوت علما در این زمینه نیز عجیب است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها