پوتین: سیاست اوباما خصمانه است

پوتین: سیاست اوباما خصمانه است
پنج‌شنبه 24 مهر 1393 - 21:00

رئیس جمهور روسیه گفت که همتای آمریکایی وی رفتار خصمانه ای علیه روسیه در پیش گرفته است و تحریم های غرب علیه موسکو غیرمنطقی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفر به بلگراد گفت: ما همواره برای برقراری روابط آزاد و شراکت با آمریکا تلاش کرده ایم؛ اما متأسفانه همیشه با تلاش این کشور برای دخالت در امور داخلی مان مواجه بوده ایم.

رئیس جمهور روسیه افزود: حوادثی که از ابتدای سال جاری میلادی اتفاق افتاده است، باعث بدبینی و نگرانی بیش از پیش ما شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل سه گزینه ادعایی تهدید روسیه برای اروپا، بیماری ابولا و تشکیلات تروریستی داعش را تهدیدی برای بشریت دانسته است؛ از این رو، نمی توان مواضع آمریکا علیه روسیه را خصمانه ندانست.

رئیس جمهور روسیه افزود: شرکای ما باید به خوبی بدانند که تلاش ها برای تحت فشار قرار دادن روسیه از طریق اقدامات یک جانبه و غیر قانونی به دستیابی به راه حل مسالمت آمیز کمکی نخواهد کرد.

پوتین خاطرنشان کرد: در صورتی که هدف از تصویب تحریم های بیشتر علیه ما به انزوا کشاندن روسیه باشد، این اقدام غیر واقع بینانه و بیهوده است. زیرا اگرچه تحقق این امر محال است، اما هر گونه تلاشی در این راستا باعث ضربه زدن به اقتصاد اروپا و جهان خواهد شد.

اختلاف روسیه و آمریکا درباره حوادث سوریه و متهم شدن مسکو به حمایت از شبه نظامیان اوکراینی و حمایت روسیه از الحاق کریمه به این کشور باعث شد که غرب تحریم هایی علیه مسکو اتخاذ کند. این رویدادها بیش از بیش روابط مسکو واشنگتن را متشنج تر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها