تلاش ناکام داعش برای ربودن سرکردۀ "انقلابیون رقه"

تلاش ناکام داعش برای ربودن سرکردۀ
دوشنبه 28 مهر 1393 - 21:52

العالم - تلاش عناصر گروهک تروریستی داعش برای ربودن "ابو عیسی" فرمانده تیپ موسوم به انقلابیون رقه سوریه در شهر "اورفا" در جنوب شرق ترکیه ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این عملیات به سوی ابوعیسی و فرزند وی تیراندازی شد که به مجروحیت وی انجامید.  عناصر مسلح تیپ "انقلابیون رقه" در شهر عین العرب سرگرم جنگ با عناصر گروهک تروریستی داعش هستند.

روزنامه "دیلی تلگراف"در این زمینه نوشت: این اقدام نشان می دهد که عناصر داعش همچنان قادر به انجام عملیات در خاک ترکیه به عنوان عضو پیمان ناتو هستند.

این نشریه انگلیسی به نقل از "احمد عبدالقادر" سخنگوی انقلابیون رقه می نویسد: تروریست های داعش خودروی ابوعیسی و عمار فرزند بیست ساله وی را که پس از ملاقات با مقام های ترک در شهر اورفا در حال حرکت بود، متوقف کرده و به یکی از خودروهای خود انتقال دادند.  

عناصر داعش می خواستند که این دو نفر را به مناطق مورد نظر خود در سوریه انتقال دهند اما حضور گسترده ارتش ترکیه در منطقه این هدف را دشوار ساخت به همین دلیل از انتقال آنها منصرف شده و وی را به منظور مداوا به بیمارستانی در این شهر انتقال دادند. 

دیلی تلگراف می افزاید: ربایندگان توسط پلیس ترکیه دستگیر شدند که در تحقیقات مشخص شد آنان یکی از هسته های داعش هستند که در اورفا و برخی از شهرهای مرزی ترکیه به طور علنی فعالیت دارند. 

یک تبعه سوریه که خواست نامش فاش نشود، گفت: تروریست های داعش زندگی بسیار راحتی در اورفا دارند و آنان به راحتی در رستوران های این شهر غذا می خورند، در قهوه خانه های آن وقت می گذرانند و کسی به آنان کاری ندارد. 

 ترکیه و کشورهای غربی - عربی از حامیان اصلی گروهک تروریست داعش بشمار می روند؛ گروهکی که جنایات بی شماری در حق مردم کشورهای سوریه و عراق و همچنین اخیرا در لبنان انجام داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها