درخواست کمک عشایر سنی عراق از ارتش و داوطلبان

درخواست کمک عشایر سنی عراق از ارتش و داوطلبان
يکشنبه 11 آبان 1393 - 20:53

در پی درخواستِ کمک سنی های الانبار؛ ارتش عراق و نیروهای داوطلب عملیات بی سابقه ای را برای آزادی الانبار از چنگ داعش، آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، در پی اعدام ده ها تن از افراد عشیرۀ بونمر در استان الانبار، رؤسای عشایر سنی در این استان، با ارسال پیام هایی به ارتش عراق و نیروهای داوطلب و نیروهای سازمان بدر (وابسته به سازمان مجلس اعلای اسلامی)، از آن ها درخواست کمک کردند.

از سوی دیگر، ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی، عملیات دیگری را در استان صلاح الدین در محور شمال، آغاز کردند و فرماندهان نظامی عراقی، تاکید کردند که عملیات پاکسازی منطقه بیجی از عناصر تروریست همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی موفق شدند 20 تن از تروریست های داعش را به هلاکت برسانند و شماری از مناطق و روستاهای بیجی را آزاد کنند.

بر پایه این گزارش، فرماندهان ارتش عراق تاکید کردند که عناصر داعش، همگی به سمت استان نینوا و منطقه الشرقاط فراری شده اند و در این میان، نیروهای عراقی، در حال پیگرد آن ها هستند و در این راستا، منطقه المزرعه و دیگر مناطق بیجی را آزاد کردند تا زمینه تسلط کامل بر این منطقه و امدادرسانی نظامی به نیروهای مستقر در پالایشگاه بیجی، فراهم شود.

در همین حال، استان دیالی نیز عرصه عملیات نظامی است و نیروهای عراقی، شماری از مناطق را در این استان آزاد کردند و ده ها تن از عناصر تروریست داعش را به هلاکت رساندند و طرح هایی برای تامین امنیت هیأت های عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) درنظر گرفت.

2-10:38
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها