مجازات بسیار سنگین برای پرتاب سنگ در قدس

مجازات بسیار سنگین برای پرتاب سنگ در قدس
دوشنبه 12 آبان 1393 - 11:02

کابینه رژیم صهیونیستی، لایحۀ ای را به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) داد که بر اساس آن مجازات پرتاب سنگ تا 20 سال زندان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونستی تاکید کرد که کابینه اش برخوردی قاطعانه با پرتاب کنندگان سنگ و کوکتل مولوتوف خواهد داشت، و برای بازگرداندن آرامش برای صهیونیستها در قدس، قوانین تازه ای تصویب خواهد کرد و نیروهای ارتش این رژیم را در سراسر این شهر مستقر خواهد کرد.

در پی اقدام اهانت آمیز "موشه وایگلین" نایب رئیس سابق کنست و یورش به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی علاوه بر اعلام مجوز ورود یهودیان به این مسجد و بستن ِ اکثر دروازه های آن به روی مسلمانان، در اطراف قدس و به ویژه منطقه قدیمی قدس و مسجد الاقصی کمربند امنیتی ایجاد و منطقه قدیمی قدس را محاصره کرد.

در این میان، ده ها تن از مردم فلسطین، با نظامیان رژیم صهیونیستی در پست ایست بازرسی نظامی قلندیا که شهر قدس را از کرانه باختری جدا می کند، درگیر شدند که این درگیری، ده ها زخمی برجا گذاشت.

تفنگنداران رژیم صهیونیستی برای مقابله با تظاهرکنندگانِ خشمگینِ فلسطینی به سوی آنان گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجۀ آن، 10 تن از جوانان فلسطینی دچار حالت خفگی شدند. نظامیان صهیونیست همچنین اقدام به شلیک بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی و گلوله های جنگی به سمت تظاهر کنندگان کردند که بر اثر آن، سه تن از تظاهر کنندگان به ضرب گلوله های پلاستیکی زخمی شدند. این تظاهرات، با همراهی شماری از خارجی های طرفدار فلسطین برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها