پس از بونمر؛ داعش به دنبال کشتار قبیله الجبور

پس از بونمر؛ داعش به دنبال کشتار قبیله الجبور
دوشنبه 12 آبان 1393 - 11:39

با ربوده شدن حدود 50 نفر از اعضای قبیله الجبور در شمال استان صلاح الدین عراق توسط داعش، نگرانی ها درباره تکرار حادثه ای شبیه به کشتار اعضای قبیله البونمر تشدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد، گروه تروریستی داعش تا کنون 322 نفر از جمله تعدادی زن و کودک از قبیله بونمر در استان الانبار در غرب عراق را اعدام کرده است.

تروریستها که به دلیل پیشروی های سریع و دستاوردهای بزرگ نیروهای امنیتی عراق در تنگنا قرار گرفته اند به ربودن مردم عادی روی آورده تا در میان آنها ترس و وحشت ایجاد کند.

داعش تا کنون دهها نفر از اعضای قبیله جبور در منطقه العالم در شمال تکریت را از ترس پیشروی نیروهای عراقی ربوده و به اهالی منطقه هشدار داده است که ماجرای کشتار قبیله بونمر را تکرار خواهد کرد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش موفق به آزادسازی منطقه نظامی بیجی در شمال تکریت شده است و ارتش و نیروهای داوطلب مردمی 75 درصد از بیجی را که کلید آزادسازی موصل به شمار می آید، تحت کنترل گرفته اند.

وزارت کشور از هلاکت دهها تن از گروه تروریستی داعش در سلسله عملیات نظامی نیروهای امنیتی عراق خبر داد و تاکید کرد که "ابومحمد عدنانی" سخنگوی رسمی داعش در حملات هوایی به غرب استان الانبار به هلاکت رسیده است.

این وزارت خانه از انهدام مواضع تروریست ها در منطقه "المشتل" در شهرک "قائم" در مرزهای سوریه خبر داد و تاکید کرده است که نیروهای ویژه مفتی داعش در عراق موسوم به "حسام ناجی شنین" ملقب به "شیخ حسام" را دستگیر کرده اند.

وی متهم به صدور فتوای تخریب اماکن دینی در موصل و اعدام شهروندان عراقی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها