اخراج تفنگداران سرخورده از جنگ غزه

اخراج تفنگداران سرخورده از جنگ غزه
سه شنبه 13 آبان 1393 - 18:23

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها نظامی حاضر در جنگ غزه را به دلیل دچار شدن به بیماری روانی و اختلالات روحی، برکنار کرده است.

 به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دهها نفر از نظامیانی که در عملیات "صخره سخت" در غزه مشارکت کردند، دچار اختلالات روحی و روانی شدند؛ از این رو فرماندهی ارتش وادار شد این سربازان را که قادر به ادامه فعالیتهای نظامی خود نبودند، از ارتش اخراج کرد.

پیش از این نیز ارتش به خودکشی شماری از نظامیان پس از یک ماه از جنگ غزه، از جمله سه تن از اعضای گردان غفعاتی، اعتراف کرد.

بخش سلامت روان در ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی خاطرنشان کرد نظامیانی که از غزه باز می گشتند، افسران پزشک به مدت هشت ساعت آنها را تحت انجام تست های روانی و نیز روان درمانی قرار می دادند.

بنا به اطلاعاتی که دستگاه پزشکی در برابر کمیته نیروی انسانی منشعب شده از کمیسیون مسایل خارجی و امنیتی پارلمان ارایه داد، 80 درصد از این نظامیان پس از انجام ازمایشات دوباره به میدان جنگ باز می گشتند.

سرهنگ کرن گینات، رییس بخش سلامت روان در ارتش رژیم صهیونیستی، در مقابل کمیته مزبور گفت: افسران سلامت روان در طی جنگ با هر سربازی که از غزه خارج می شد و یا هنگام وقوع اتفاقاتی بزرگ مانند حادثه الشجاعیه، با سربازان به گفتگو می نشستند. هدف از این گفتگوها، نوعی کمک به سربازان بود تا بتوانند به جنگ ادامه دهند.

دستگاه پزشکی نیز با هزار سرباز و افسر که در جنگ زخمی شدند، تماسهای تلفنی برقرار کرد تا وضعیت روحی آنها را پس از پایان جنگ بررسی کند و این نخستین بار است که ارتش تصمیم می گیرد پس از مدت کوتاهی از پایان جنگ، نظامیان را تحت معاینات قرار دهد تا ببیند دچار آسیب های روحی نشده اند.

سرهنگ گینات می گوید، نیمی از نظامیانی که پس از انجام معاینات، ابتلای آنها به ناراحتی های روحی مورد تایید قرار گرفت، از ادامه ارزیابی وضعیت روحی خود خودداری کردند.

از داده های بخش توانبخشی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اینگونه برمی آید که تاکنون 463 درخواست برای درمان اختلالات برخی از نظامیان در جنگ اخیر در غزه ارایه شده است که 93 مورد آن به اختلالات پس از شوک مربوط می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها