نماینده عراقی: زیباری به داوطلبان توهین کرده است

نماینده عراقی: زیباری به داوطلبان توهین کرده است
جمعه 16 آبان 1393 - 21:14

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از وزیر دارایی این کشور خواست به دلیل اظهارات اهانت آمیز خود درباره نیروهای داوطلب مردمی عذرخواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هیثم الجبوری" نماینده پارلمان عراق از "هوشیار زیباری" خواست از نیروهای داوطلب مردمی که وی آنها را "ناقض حقوق بشر" خوانده است، عذرخواهی کند.

الجبوری به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: سزاوارتر بود که زیباری به جای انتقاد از مردمی که جان و مال خود را در راه آزادی شهرهای عراق فدا کرده اند، اول از جنایات ضدبشری داعش سخن می گفت.

وی با تاکید بر این که اهانت به نیروهای مردمی اهانت به تمام آحاد ملت عراق است، از زیباری خواست اتهاماتی را که به این گروه وارد کرده پس بگیرد و از آنان عذرخواهی کند.

"عواطف نعمه" از نمایندگان زن ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز دیروز از هوشیار زیباری خواسته بود به دلیل انتقاد از دولت به دلیل صرف هزینه های فراوان برای نیروهای داوطلب مردمی عذرخواهی کرده و در عوض در برابر قاچاق نفت در دولت محلی منطقه کردستان عراق پاسخگو باشد.

با این حال، حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز گذشته اعلام کرد هوشیار زیباری در نشست وزیران اظهار داشته است که گفته های او درباره نیروهای مردمی به صورت دقیق روایت نشده و بسیاری از جمله هایی را که از قول وی نقل می شود، به زبان نیاورده است.

هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق روز چهارشنبه 5 نوامبر 2014 در گفت و گو با خبرگزاری رویترز نیروهای داوطلب مردمی و گروههای مقاومت اسلامی را "شبه نظامی" خواند، و آنها را بخشی از مشکلات اقتصادی و مالی عراق به شمار آورد.

پربیننده ترین خبرها