تغییر روش داعش برای عضو گیری

تغییر روش داعش برای عضو گیری
يکشنبه 18 آبان 1393 - 10:08

یک روزنامه سعودی نوشت که تشکیلات تروریستی داعش در اقدامی که سندی دیگر بر ارتباط عمیق میان داعش و تکفیری ها است از اعضای جدیدش خواسته برای ورود به سوریه و پیوستن به صف داعش از شیوخ سرشناس عربستان، مصر یا اردن توصیه نامه بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش در بخشنامه جدید خود که توسط یک عضو ارشد جریان تکفیری به اطلاع روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن رسید از اعضای جدید خود خواسته که توصیه نامه ای از یکی از شیوخ سرشناس یا اعضای ارشد جریان تکفیری در مصر، اردن یا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دریافت کنند، و حتی بهتر است که چندین توصیه نامه داشته باشند تا راحت و بدون بررسی های امنیتی وارد سوریه شوند.
به نظر می رسد تجارب تکفیری ها در افغانستان، عراق و اینک سوریه، روش آنها را در انتخاب راههای تحقیق از کسانی که قصد پیوستن به صفوفشان را دارند تغییر داده است؛ و آنان اکنون از اعضای جدید خود می خواهند برای پیشگیری از نفوذ دیگران، از شیوخ مورد اعتمادشان در کشورهای عربی و اروپایی توصیه نامه بیاورند.
یکی از سران جریان تکفیری در انگلیس به الشرق الاوسط گفت: انگلیسی هایی که به داعش پیوسته اند از کسانی هستند که به دلیل نبود شیوخ محلی مرتبط با داعش به اعضای جدید توصیه نامه می دهند.
این منابع همچنین فاش کردند که گروه موسوم به "شریعت به خاطر بلژیک" تا کنون به دهها تن از مهاجران جدید اروپایی که به قصد پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده اند توصیه نامه داده است.

بر اساس بخشنامه جدید داعش اگر شخص توصیه نامه نداشته باشد باید صبر کند تا درخواست او بررسی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها