همدست سعودی بن‌لادن در یمن کشته شد

همدست سعودی بن‌لادن در یمن کشته شد
يکشنبه 18 آبان 1393 - 21:55

یک تبعه عربستان که از همراهان اسامه بن‌لادن بود و در سال 2006 با تلاش مقامات سعودی از زندان گوانتانامو آزاد شده بود، در عملیاتی در جنوب یمن به هلاکت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این تروریست عربستانی که "ترکی مشعوی عسیری" نام داشت، با اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده همکاری می کرد و در سال 2006 با تلاش عربستان از زندان گوانتانامو آزاد شده و مجدداً فعالیت تروریستی خود را آغاز کرده بود که سرانجام در یمن به هلاکت رسید.

عسیری که اخیراً با داعش بیعت کرده بود، سرانجام در درگیری با نیروهای امنیتی استان لحج در جنوب یمن کشته شد و همدستش نیز پس از زخمی شدن بازداشت شد.

به نوشته روزنامه الحیاة عربستان، القاعده عسیری را به عنوان حاکم استان لحج منصوب کرده بود. عسیری قبلاً در افغانستان، چچن، فیلیپین نیز جنگیده بود.

عسیری 39 ساله، در سال 2001 که آمریکا و متحدانش به افغانستان حمله کردند، دستگیر و به زندان گوانتانامو منتقل شد و چند سال در این زندان به سر برد تا اینکه عربستان در سال 2006 وی را تحویل گرفت و دو سال بعد به یمن فرستاد تا با القاعده همکاری کند.

خبرگزاری سبأ یمن نیز به نقل از کمیته امنیتی استان لحج گزارش داد: عسیری که معروف به ابوخالد المکی بود، در شهر تبن در جنوب استان لحج هنگام تعقیب و گریز کشته شد و همدستش به نام مراد صالح السروری هم پس از مجروح شدن، دستگیر شده است.

پربیننده ترین خبرها