واکنش مسیحیان لبنان به تمدید پارلمان

واکنش مسیحیان لبنان به تمدید پارلمان
يکشنبه 18 آبان 1393 - 22:22

شماری از شخصیت‌های برجسته لبنانی با شرکت در کنگره "مناطق المتن، کسروان و جبیل" تمدید پارلمان را محکوم کردند و پشتیبانی از ارتش لبنان "از هر راه ممکن" را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شخصیت های برجسته لبنانی و شخصیت هایی از جریان های مردم نهادِ مناطق المتن، کسروان و جبیل، روز یک شنبه، به دعوت "کنگره ملی نجات" گردهم آمدند و پس از بررسی اوضاع کشور، بیانیه ای صادر کردند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی، به اتفاق، تمدید دوره پارلمان را محکوم کردند وآن را به مثابه نقض آشکار قانون اساسی دانستند و واکنش همه مردم لبنان به ویژه ساکنان منطقه جبل لبنان به این موضوع را خواستار شدند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت پشتیبانی از ارتش لبنان و مجهز کردن آن از هر منبع ِ ممکن و ایجاد جایگاه مردمی برای آن تاکید و خاطرنشان شده است که مبارزه با تروریسم تکفیری تنها به امنیت و نظامیان محدود نمی شود بلکه باید برای ایجاد اتحاد در جامعه و شکل دهی هویت ملی و پیشبرد روند ایجاد یک نظام سیاسی غیرنظامی نیز تلاش شود زیرا نظام طائفه ای کنونی، مساعدترین زمینه برای درگیری های طائفی است که امکان رشد تروریسم تکفیری را فراهم می کند.

شرکت کنندگان در این کنگره همچنین بر ضرورت مبارزه با فقر و بیکاری تاکید کردند و این پدیده ها را دو عامل اساسی دانستند که به تروریسم تکفیری و نزاع های دینی و طائفه ای منجر می شوند. در این میان، انحلال نهادهای حکومتی، گسترش فساد را به دنبال خواهد داشت، فسادی که هدف از آن به نابودی کشاندن دولت فراگیری است که حقوق شهروندان و منافع آنان را رعایت می کند.

تدوین کنندگان بیانیه همچنین تصویب قانونی متدنانه و به روز بر اساس رعایت حق شهروندی و انتخاب رئیس جمهوری از میان مردم را خواستار شدند و این دو مساله را زمینه ساز تاسیس کشوری با نظام جمهوری دانستند و تشکیل "کابینه نجات" از میان نخبگان حقوق، اندیشه و فرهنگ و سندیکاها و اتحادیه ها به همراه نمایندگانی از نهادهای حکومتی و ارتش را به عنوان راه حلی برای تدوین نقشه راه جهت ایجاد دولت مطرح کردند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها