توافق تهران و مسكو براي ساخت نيروگاه هسته ای

چهارشنبه 21 آبان 1393 - 12:41

در حالي كه همه نگاه ها به مذاکرات مسقط بین ایران و گروه 1+5 است، ایران و روسیه در مسکو برای ساخت نیروگاه هسته ای به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، "سرگئي كرينكو" و "علي اكبر صالحي" تاكيد كردند كه در اين مذاكرات به گفتگوهای مسقط نپرداختند.

سرگئي كرينكو رئيس سازمان انرژي اتمي روسيه سه شنبه به خبرنگاران گفت: ما به هيچ وجه به مذاكرات مسقط چه مرتبط با غني سازي اورانيوم يا مسائل ديگر نپرداختيم بلكه هر را چه پيش از اين توافق شده بود اجرا كرديم و توافقنامه هايي در چارچوب قوانين بين المللي امضا كرديم.

علي اكبر صالحي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان نيز تاكيد كرد: اقدام دو طرف در امضاي توافقنامه ساخت 2 نيروگاه هسته اي در شهر بوشهر و امضاي توافقنامه همكاري براي ساخت تاسيسات جديد ديگر در ايران، شراكت راهبردي دو كشور را در آينده در زمينه هاي مختلف تقويت مي كند.

صالحي به خبرنگاران گفت: اين روز تاريخي و نقطه عطف مهمي در شراكت راهبردي دو کشور است. ما به روسيه به عنوان یک كشور قدرتمند نگاه مي كنيم و ايران نيز كشوری با ثبات و تاثيرگذار است و اين شراکت راهبردی سبب ايجاد تغيير در روند امور سياسي و بين المللي است.

ناظران بر اين باورند كه مسكو و تهران با اين اقدام پيام هاي واضحي به واشنگتن و غرب مي دهند مبني بر اينكه دو كشور به تقويت و افزايش همكاري ها و شراكت در چارچوب قوانين بين المللي ادامه خواهند داد.

tt-12-06:30

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها