درخواست اخیر اوباما از سوریه برای چیست ؟

درخواست اخیر اوباما از سوریه برای چیست ؟
يکشنبه 25 آبان 1393 - 21:39

دمشق (العالم) – نماینده مجلس سوریه گفت: درخواست باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از سوریه برای حمله نکردن به هواپیماهای آمریکایی که داعش را هدف قرار می دهند، بنا به دلایل خاصی مطرح شده است.

فیصل عزوز روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود: سوریه نیتی برای حمله به هواپیماهای آمریکایی که گروه های تروریستی را هدف قرار می دهند، ندارد.
نماینده مجلس سوریه ادامه داد، اولین بار است که رییس جمهور آمریکا و دولت آن نسبت به هماهنگی با دولت سوریه و آگاه سازی دمشق از حمله به داعش تاکید می ورزند.
وی تصریح کرد، از ابتدا گفتیم با هر گونه تلاش بین المللی یا منطقه ای برای مقابله با تروریسم موافقیم اما سخنان اوباما دارای دو نکته است.
عزوز یاد آور شد، اولا تناقض میان موضع آمریکا با هم پیمانانش وجود دارد یک طرف می گوید ما راهی جز همکاری با قدرت های دیگر برای سرکوب داعش نداریم اما طرف دیگر معتقد است ائتلاف با نظام سوریه، ائتلاف آمریکایی را تضعیف خواهد کرد.
این نماینده سوری خاطرنشان کرد: هدف اوباما حفظ آبروی هم پیمانانش در منطقه است وگرنه چگونه ممکن است که کشورهای عضو ائتلاف مزبور از مواضع خصمانه شان علیه سوریه عدول نمایند.
عزوز افزود: موضوع دوم آنکه برای اولین بار است رییس جمهور آمریکا می گوید باید برای حل سیاسی مشکل سوریه با کشورهای دیگر همکاری کرد.
وی تأکید کرد: این دو محور موازی با یکدیگر حرکت می کنند، محور ایستادگی در برابر گروه های تروریستی و محوری که معتقد است راه حل سیاسی در سوریه با همکاری کشورهای منطقه ای مانند روسیه و ایران و دیگر کشورهای جهان مانند آمریکا میسر می شود.
فیصل عزوز گفت: امکانات سوریه برای مقابله با هواپیماهای بیگانه مشخص است اما تصمیمی در زمینه هدف قرار دادن هواپیماهای آمریکایی وجود ندارد به ویژه که هواپیماهای مزبور علیه گروه های تروریستی فعالیت می کنند.
وی افزود: سوریه همواره اعلام کرده که باید برای مقابله با تروریست ها، قاتلان و جنایتکاران که نه فقط سوریه و منطقه بلکه دنیا را تهدید می کنند، همکاری بین المللی صورت گیرد.
عزوز خاطرنشان کرد، بخشی از سفر استفان دی میتسورا، فرستاده سازمان ملل متحد، به دمشق و منطقه به خاطر هماهنگی با کشورهای بزرگ جهان به ویژه آمریکا و روسیه است.
وی افزود: دی میتسورا می تواند دروازه تازه ای برای حل سیاسی بحران سوریه باز کند، اوباما نیز با سخنانش نمی خواهد راه دی میتسورا را ببندد، البته کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و قطر همچنان با این رویکرد مخالفند اما در نهایت از اربابشان آمریکا دستور می گیرند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها