محاصره هم‌پیمانان داعش در الجزایر

محاصره هم‌پیمانان داعش در الجزایر
دوشنبه 26 آبان 1393 - 09:44

سه هزار نیروی نظامی الجزایر از سپتامبر گذشته مخفیگاه های عناصر گروهک تروریستی "جند الخلافه" را که با تشکیلات تروریستی داعش اعلام بیعت کرده است، به محاصره درآورده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی الجزایری اعلام کرد نیروهای ارتش در دامنه های کوه تیکجده و جرجره نزدیک الجزیره، پایتخت این کشور مستقر شده اند.
این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد: ارتش الجزایر از هفته آخر سپتامبر تاکنون، عملیات گسترده ای را با هدف پاکسازی این مناطق از وجود عناصر گروهک تروریستی "جند الخلافه" آغاز کرده است. این گروهک اخیرا با تشکیلات تروریستی داعش بیعت و در 24 سپتامبر گذشته، "هروی گوردال" گروگان فرانسوی را اعدام کرده است،
به گفته این منبع، از 24 سپتامبر تاکنون، عملیات علیه تشکیلات "جند الخلافه" همچنان ادامه دارد و سه هزار نفر از نیروهای ویژه ارتش الجزایر در آن شرکت دارند که در نتیجه آن، شماری از مخفیگاه های این گروهک تروریستی تخریب شده است.
عملیات مذکور، استان های کوهستانی بجایه، البویره و تیزی وزو در شرق پایتخت را شامل می شود.
به دنبال کشته شدن گروگان فرانسوی در منطقه ای در کوههای جرجره نزدیک الجزیره، ارتش الجزایر عملیات گسترده ای را آغاز کرد. این عملیات در ابتدا، شماری از مناطق در شرق و مرکز الجزایر شامل می شد. سپس به مناطق نفوذ گروههای تروریستی نزدیک الجزیره محدود شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها