بر طبق آمار دو مرکز مطالعاتی در اردن و تونس؛

صدها تبعۀ الجزایر در کنار داعش عراق می‌جنگند

صدها تبعۀ الجزایر در کنار داعش عراق می‌جنگند
شنبه 7 تير 1393 - 22:27

بنا بر آمار دو مرکز عربی مطالعات در اردن و تونس، بیش از 500 تروریست الجزایری در کنار عناصر گروهک داعش در عراق؛ و 300 نفر دیگر هم در کنار اعضای جبهه النصره در سوریه در حال جنگ هستند.

به گزارش شبکه خبری العالم، مرکز عربی مطالعات و مستندسازی اطلاعات در اردن تاکید کرد که 500 نفر از الجزایری ها در گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) علیه عراق می جنگند و این علاوه بر 300 نفر دیگر که در کنار جبهه النصره در سوریه مشغول به جنگ هستند و اغلب از طریق خاک ترکیه و یا لیبی و یا حتی قطر وارد عراق می شوند.

از طرف دیگر موسسه "الاسوار" ویژه مطالعات امنیتی و نظامی تونس در گزارشی که به اقدامات به اصطلاح "جهادی ها" در سوریه می پردازد، آمار کل الجزایری هایی که به داعش در عراق پیوستند را حدود 500 نفر اعلام کرد که اغلب آنها ترکیه و قطر را به عنوان نقطه حرکت به سمت عراق انتخاب می کنند. همچنین 300 تبعه الجزایر هم در صفوف جبهه النصره در سوریه حضور دارند. الجزایری ها از طریق لیبی، تونس و قطر وارد ترکیه می شوند.

در این گزارش همچنین آمده است که مجموع کل مغربی هایی که در گروه  القاعده در عراق و شام و نیز در جبهه النصره حضور دارند، در مقایسه با گروههای دیگری از اردن، یمن، کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، افغانستان و چچن بسیار زیاد است. تعداد این افراد و نیز آنهایی که وارد عراق شدند، بیش از 6هزار نفر است. 3 هزار لیبیایی در دولت اسلامی در عراق و شام و نیز در جبهه النصره فعالیت می کنند که دو هزار نفر از آنها وارد عراق شدند و بقیه در سوریه مشغول به جنگ هستند. در حالی که تعداد تونسی ها در گروه داعش و جبهه النصره به 2500 نفر می رسد که 1500 نفر از آنها در عراق و 1000 نفر دیگر همچنان در سوریه حضور دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها