داعش 1500 سوری را اعدام کرده است

داعش 1500 سوری را اعدام کرده است
دوشنبه 26 آبان 1393 - 21:34

العالم - گروهک تروریستی داعش از پنج ماه پیش تاکنون حدود 1500 نفر را در سوریه به قتل رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان سوری در لندن، روز دوشنبه اعلام کرد که از ماه ژوئن گذشته تاکنون، 1429 نفر در سوریه به دست عناصر گروهک تروریستی داعش کشته شده اند که اغلب آنان غیرنظامی بوده اند.

بنا به اعلام این مرکز، در میان افرادی که تروریست های داعش آن ها را گردن زده یا در عملیات اعدام گروهی به آنان شلیک کرده اند، 879 غیرنظامی هستند که حدود 700 نفر آنان از قبیله الشعیطات هستند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده که در همین زمان 63 نفر از عناصر گروهک تروریستی النصره، شاخه سوری تشکیلات القاعده نیز کشته شده اند.

گروه تروریستی داعش در ماه اوت گذشته، بیش از 700 نفر از قبیله بانفوذ "الشعیطات" را در دیرالزور نزدیک مرزهای سوریه با عراق به قتل رساند.

کشتار این قبیله از سوی داعش پس از گسترش نفوذ این گروه در استان نفت خیز دیرالزور در غرب سوریه صورت گرفت.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، همچنین اعلام کرده که چهار نفر از عناصر داعش پس از وارد شدن اتهام فساد به آنان توسط خود این گروه به قتل رسیدند.

این مرکز می افزاید: هدف از اجرای عملیات گردن زدن، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان سوری و هر فردی است که به فکر مقابله با داعش باشد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها