كرونا در عربستان همچنان قرباني مي گيرد

كرونا در عربستان همچنان قرباني مي گيرد
پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 08:49

العالم- مقام های عربستان سعودی از مرگ 2 نفر دیگر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت عربستان دیروز چهارشنبه اعلام کرد، در 24 ساعت گذشته با مرگ 2 مبتلای دیگر به ویروس کرونا در منطقه "الخرج" واقع در جنوب شرقی ریاض، شمار قربانیانی که به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند به 345 نفر رسیده است.

روزنامه بحرینی الوسط گزارش داد: از سال 2012 تاکنون حدود 345 عربستانی به علت ابتلا به ویروس کشنده کرونا جان خود را از دست داده و بیش از 449 نفر توانسته اند از این بیماری مهلک جان سالم به در برند.

ویروس کرونا از خانواده سارس است. این ویروس نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۲ در خاورمیانه و در یک مرد قطری که به عربستان سعودی سفر کرده بود، دیده شد. به نظر نمی‌رسد این ویروس که با سرفه، تب و ذات الریه همراه است به اندازه سارس مسری باشد. ویروس سارس حدود ۸ هزار و ۲۷۳ نفر را مبتلا کرد و حدود ۱۰ درصد از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

علاوه بر عربستان که بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا را دارد، مواردی از ابتلا به این ویروس در ۱۶ کشور دیگر جهان از جمله برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، تونس و انگلیس نیز دیده شده است.

طبق نتایج یک تحقیق، ویروس کرونا دست‌کم ۲ دهه است که «به میزان فوق‌العاده‌ زیادی» در شترها دیده شده است و ممکن است مستقیما از این حیوان به انسان منتقل شده باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها