انتقاد جنبش عربستانی از علمای دربار سعودی

انتقاد جنبش عربستانی از علمای دربار سعودی
شنبه 1 آذر 1393 - 14:00

جنبش "آزادسازی جزیره العرب" از علمای سعودی به سبب "دین" جلوه دادن اندیشه های آل سعود به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه خبری "احرار الحجاز" نوشت: جنبش "تحریر الجزیره" با ارسال نامه هایی به اعضای هیأت علمای ارشد عربستان سعودی، آن ها را به سبب تبدیل آل سعود به "دین خدا" سرزنش کرد و از آن ها پرسید: آیا به خاطر این کار از خدا نمی ترسید؟

جنبش آزادسازی جزیره العرب همچنین از علمای ساکت و علمای منزوی شده نیز انتقاد و آن ها را به سبب سکوت در قبال موروثی شدن حاکمیت خاندان آل سعود بر کشور سرزنش کرد و از آن ها خواست ترس را کنار گذاشته، قیام کنند و ترس و سکوت را کنار بگذارند.

این جنبش، در نامه ای دیگر، افسران و فرماندهان ارتش و گارد ملی عربستان را مخاطب قرار داد و وظایف آن ها را در قبال ملت یادآور شد و از حمایت های آنان از آل سعود انتقاد کرد.

در این نامه آمده است: (افسران و فرماندهان نظامی) در مقایسه با دیگر ارتش های منطقه و جهان، به الگویی مضحک و مسخره تبدیل شده اند.

در نامه جنبش آزادسازی جزیره العرب به افسران و فرماندهان نظامی تاکید شده است که آل سعود، افسران خود را برای جنگ در میدان های جنگ کارامد نمی دانند، به همین سبب در عملیات آزادسازی کویت در سال 1991 ، عربستان از ارتش های آمریکا و کشورهای موسوم به ائتلاف برای آزادی کویت یاری جست و افسران عربستانی تنها تماشاگر این عملیات ماندند و به آن ها هیچ گونه اجازه ابراز وجود داده نشد.

جنبش آزادسازی جزیره العرب، در نامه سوم که بر روی صفحه تویتر این جنبش منتشر شد، ایده خود را برای حاکمیت قانونی در عربستان ارائه کرد.

رئیس جنبش آزادسازی جزیره العرب "دخیل القحطانی" است؛ وی از نظامیان سابق سعودی است که به سبب اظهارنظرهای مخالف به زندان افتاد. 

القحطانی از دو هفته پیش، از آل سعود اعلام بیزاری کرد و جنبش آزادسازی جزیره العرب، از طغیان آل سعود را تشکیل داد و علیه سیاست سلطه جویانه، استبدادی و سرکوبگرانه این خاندان در جزیره العرب، قیام کرد.

26

پربیننده ترین خبرها