تاکید کنفرانس الازهر بر مقابله با تندروی و تروریسم

تاکید کنفرانس الازهر بر مقابله با تندروی و تروریسم
پنج‌شنبه 13 آذر 1393 - 22:34

کنفرانس بین المللی الازهر برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم در بیانیه پایانی خود درباره بهره برداری غرب از گروههای تندرو برای افترا زدن به اسلام هشدار داد و تاکید کرد: همه گروه هایی که به خشونت متوسل می شوند؛ هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: شماری از مسئولان، اندیشمندان و اصحاب رسانه در غرب از گروه های تندرو برای افترا زدن به اسلام بهره برداری می کنند.

این بیانیه از شخصیت ها و علمای دینی در جهان عربی و اسلامی خواست تا برای همکاری در زمینه تحقق صلح و رواج عدالت، به مسئولیت هایشان در خاموش ساختن آتش فتنه های طائفه ای و نژادی عمل کنند. 

کنفرانس بین المللی الازهر برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بی دفاع و قتل افراد بی گناه و هتک حرمت مقدسات را جنایات ضد انسانی دانست و تاکید کرد: دین اسلام این اقدامات را محکوم می کند.

این بیانیه همچنین با اشاره به برادری میان مسلمانان و مسیحیان شرق، تعرض به آنها و پیروان سایر ادیان الهی را خروج از دین دانست.   

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همه گروه هایی که به خشونت متوسل می شوند؛ هیچ ارتباطی با اسلام ندارند. علمای دینی باید به جوانان درباره دین بصیرت بدهند. باید برداشت نادرست از اسلام اصلاح شود تا اسلام مسئول این قبیل اقدامات معرفی نشود.

این بیانیه افزود: "علمای دینی باید دست جوانانی را که فریب خورده اند، بگیرند. ما باید برای خاموش کردن آتش خشونت ها و درگیریها در بحرین، یمن، عراق و سوریه تلاش کنیم؛ نه اینکه به آنها دامن بزنیم. جهاد در اسلام فقط برای دفاع از خود و مقابله با تجاوزگری است. مسئولیت مبارزه با افراط گرایی و تروریسم بر عهده همه است. ما خواهان پایان جرائم اشغالگران در حق مقدسات در فلسطین و ارجاع عاملان این جرائم به دادگاه بین المللی کیفری هستیم".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها