حضور بی‌سابقه زائران ایرانی درگذرگاه شلمچه + فیلم

شنبه 15 آذر 1393 - 14:41

شمار زیادی از زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلای معلا ، به طور بی سابقه از گذرگاه مرزی شلمچه درمرز عراق قصد دارند خود را به کربلا برسانند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، جمعیت بی سابقه زائران بسیار فراتر از ظرفیت گذرگاه شلمچه است و همین مساله باعث شده که هزاران نفر از زائران ایرانی چندین روز در این منطقه مرزی در انتظار عبور از گذرگاه بمانند، و با وجود سرمای هوا ، زائران بر ادامه مسیر خود برای رفتن به کربلای معلا اصرار دارند.

یک زائر ایرانی در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت : من از شهر شیراز به کربلای معلا و برای نشان دادن عشق و علاقه ام به امام حسین علیه السلام به کربلا آمده ام .

طبق پیش بینی کمیته گذرگاه های مرزی ، انتظار می رود که تعداد زائران ایرانی درگذرگاه شلمچه به نیم میلیون نفر برسد و مسؤولان محلی در بصره نشستی فوق العاده با مشارکت همه مسؤولان امنیتی با هدف اتخاذ تدابیر فوری برای تسهیل در ورود زائران که تعدادشان در روزهای آتی روبه افزایش است ، تشکیل داده است.

" ماجد النصراوي " استاندار بصره در گفتگو با شبکه العالم تأکید کرد: به دستور نخست وزیر و با هماهنگی وزیر کشور در شلمچه حاضر شده ایم و مسؤولان امنیتی و فرمانده عملیات نیز به شلمچه آمده اند زیرا تعداد زائرانی که از این گذرگاه وارد استان بصره شده اند، به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

" مرتضى الشحمانی" رئیس کمیته گذرگاه های مرزی در بصره نیز درگفتگو با شبکه العالم ، گفت: انتظارمی رود که حدود 500 هزار زائر برای زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا از طریق گذرگاه شلمچه وارد عراق شوند.

 دراین حال ، فرماندهی عملیات بصره نیز از اجرای طرح امنیتی برای تامین جانی زائران ایرانی در اماکن مقدس از جمله زائرانی که با پای پیاده عازم کربلای معلا هستند، خبر داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها