نشست ضد اسرائیلی رهبران فلسطین نتیجه نداد

نشست ضد اسرائیلی رهبران فلسطین نتیجه نداد
دوشنبه 24 آذر 1393 - 23:05

دمشق، (العالم) – معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت، اغلب گروه‌های فلسطینی در نشست‌های رهبران فلسطین و کمیته اجرایی خواستار توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی شدند، اما موضع‌گیری عده‌ای مانع از اتخاذ تصمیم نهایی شد.

ابو احمد فراد معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود: گروه های مزبور خواستار توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و مراجعه به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و پیوستن به دادگاه جنایات جنگی بودند اما برخی به ویژه محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن مخالفت با این موضوع خاطرنشان کرد که باید از دیدگاه آمریکا و نتایج دیدار فردای جان کری، وزیر خارجه آمریکا و صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی، و دیدارهای کری با وزیر خارجه روسیه مطلع شویم.

فؤاد خاطرنشان کرد: ما امیدی به دیدار با مقام های آمریکایی به ویژه کری نداریم چون آنان مسبب اصلی فشار بر رهبران فلسطینی و رییس تشکیلات خودگردان در خصوص تعویق این مساله هستند و این اقدامات نه به مصلحت مردم ما بلکه به مصلحت رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد، طرحی که فرانسه و اتحادیه اروپا قصد ارایه آن را دارند، طرحی خطرناک است چون هدفش استمرار گفت و گو از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به مدت دو سال دیگر است.

این شخصیت فلسطینی یاد آور شد، در صورت رفتن فلسطین به شورای امنیت، آمریکا از حق وتو استفاده خواهد کرد در این صورت فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل متحد مراجعه خواهد کرد که موضوع بر اساس قاعده طرح فلسطینی به منظور پایان اشغال و نه تمدید مذاکرات پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش مسکو به منظور متقاعد کردن آمریکا به استفاده نکردن از حق وتو گفت: آمریکا از حق وتو استفاده خواهد کرد چون مواضع واشنگتن مبتنی بر خصومت با مردم و منافع فلسطین و آرمان ملی آن بوده و این کشور مجری رویکردهای صهیونیستی است.

فؤاد گفت: نباید از محاکمه دشمن صهیونیستی به خاطر جنایاتش بترسیم بلکه آمریکا باید به مسئولیتش در این زمینه عمل کند.

وی درباره تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و دولت آمریکا برای درج نام گروه های مقاومت فلسطینی در فهرست سازمان های تروریستی افزود: اینگونه اقدامات مساله جدیدی نیست. آمریکا در صدد متقاعد کردن اعراب است تا هر طرف که به سوی رژیم صهیونیستی گلوله شلیک کند، تروریست محسوب شود.

ابو احمد فؤاد افزود: تا وقتی وطن ما در اشغال است، باید با تمام ابزار ها و شیوه ها با آن مقابله کرد و در یک صف واحد در برابر توطئه علیه مقاومت فلسطین بایستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها