واکنش یمنی ها به افشاگری های رهبر انصارالله

چهارشنبه 26 آذر 1393 - 14:29

افشاگری رهبر انصارالله يمن درباره نقش رئيس جمهور اين كشور در دامن زدن به ناامني ها و ترويج فساد در این كشور، بازخورد گسترده اي در یمن داشته است.

خبرنگار شبكه العالم روز چهارشنبه از صنعا گزارش داد، سخنراني اخير "عبدالملك الحوثي" در خصوص نقش "عبد ربه منصور هادی" در بحران این کشور، ايجاد تنش و فساد در كشور با واکنش مثبت بسیاری از مردم یمن مواجه شده است.

بسياري بر اين باورند كه وي در سخنراني اخير خود برخي از مسائل را روشن ساخت و سخنان دقيق و واضحي در خصوص تحولات يمن ايراد كرد.

"عادل بشر" نماينده پارلمان یمن به خبرنگار العالم گفت: سخنان عبدالملک الحوثی سخنان مفصلي بود كه در آن بسياري از مسائل را روشن كرد.

مطبوعات يمن نيز بخش هايي از سخنرانی رهبر انصارالله را در خصوص نقش منفي رياست جمهوري برجسته كردند.

عبدالملك الحوثي در سخنان اخير خود تاكيد كرد كه رئيس جمهور از گروه هاي تروريستي حمايت مي كند و در برابر خواسته هاي مردمي ايستاده است و تحت تأثیر از روابط خارجي است.

بسياري بر اين نظرند كه سخنراني اخير عبدالملك الحوثي سبب ايجاد تنش در روابط عبد ربه منصور هادي با  گروه انصار الله در يمن خواهد شد.

عبدالملك الحوثي همچنين در سخنان اخير خود تاكيد كرد كه مردم يمن به مبارزه، پايداري و شكيبايي تا رسيدن به اهداف مشروع خود ادامه خواهند داد.

وي بار ديگر تاكيد كرد كه انصار الله با دخالت هاي بيگانه، به ويژه آمريكا و كشورهاي عربي شوراي همكاري خليج فارس در امور داخلي يمن مخالف است.

سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت که عبدربه منصور هادی، چتر حمایتی عناصر فاسد است و از القاعده در استانهای جوف ومأرب حمایت می کند.

وی افزود: منصور هادی به دلیل وابستگی به بیگانگان مانع از اجرای توافقنامه آشتی ملی می شود.

رهبر انصارالله یمن همچنین از مواضع مطرح شده علیه این جنبش در بیانیه نشست دوحه انتقاد کرد.

16-22:33

 

پربیننده ترین خبرها