کنفرانس خبری مشترک رؤسای مجالس ایران و سوریه

کنفرانس خبری مشترک رؤسای مجالس ایران و سوریه
يکشنبه 30 آذر 1393 - 18:11

رئیس مجلس کشورمان در سفر به دمشق، رژیم صهیونیستی را بیشترین بهره‌برنده از بحران سوریه دانست؛ و رئیس مجلس سوریه تاکید کرد: در صورتی که این رژیم به سوریه حمله کند، دفاع خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی لاریجانی" رئیس مجلس کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی با محمد جهاد اللحام، همتای سوری خود گفت: در هر کشوری که آمریکا مداخله کرده، گروه های تروریستی به وجود آمده است و این امر نشان می دهد که دیدگاه آمریکا درباره تروریسم، دیدگاهی تاکتیکی است و چنین دیدگاهی، اشتباهی راهبردی است.

وی با بیان این که کشورهای اسلامی نباید به دنبال بهانه ای برای ایجاد درگیری های فرقه ای باشند، ابراز امیدواری کرد که روح برادری به جای جریان های تکفیری در میان امت اسلامی شکل گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، تصریح کرد: ما از هیچ تلاشی برای کمک به برادران سوری خود دریغ نخواهیم کرد و با مسئولان روس نیز در این باره رایزنی می کنیم. در دیدار امروز نیز، طرح روسیه برای حل بحران سوریه بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد که "همه کشورها اعم از غربی و عربی، به این باور رسیده اند که بحران سوریه فقط از طریق سیاسی قابل حل است." اما در این میان، "برخی کشورها، از حل سیاسی بحران سوریه صحبت می کنند و در همان حین از اقدامات نظامی در این کشور حمایت می کنند."

لاریجانی سپس هشدار داد: این تصور که برخی کشورها می توانند مسائل منطقه را با نفت حل کنند، اشتباه است، ایران شرایط و فشارهایی بسیار سخت تر از شرایط و فشارهای کنونی را پشت سر گذاشته است. ما روش ها و سناریوهایی دیگر برای مدیریت کشور داریم ولی در عین حال، کسانی را که توطئه می کنند، فراموش نخواهیم کرد.

رئیس مجلس کشورمان همچنین با اشاره به سفر چند روزِ پیش "مولود چاووش اوغلو" به تهران اظهار داشت: وزیر امور خارجه ترکیه، دیدگاه های سرسختانه ای علیه داعش داشت و ما امیدواریم که این شیوه ادامه داشته باشد.

لاریجانی تاکید کرد: بی شک، رژیم صهیونیستی، بیشترین بهره را از بحران سوریه می برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان اعلام کرد: ما از هیچ کمکی به دولت و ملت سوریه دریغ نخواهیم کرد.

"محمد جهاد اللحام" رئیس مجلس نمایندگان سوریه نیز هشدار داد: اگر (اسرائیل) به سوریه حمله کند، سوریه واکنش مناسب را برای حمایت از ملت و حاکمیتش نشان خواهد داد و بی شک پیروز خواهد شد.
وی افزود: سوریه، از چهار سال پیش تاکنون با معضل تروریسم مواجه است و هدف تروریست ها خدمت به رژیم صهیونیستی است.

رئیس مجلس ایران صبح امروز پس از ورود به دمشق، مستقیم، راهی زیارت حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) شد و در مراسم عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) که در کنار مرقد مطهر برگزار شد، شرکت کرد.

لاریجانی در این سفر با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و "جهاد اللحام" رئیس پارلمان سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی در چارچوب سفر منطقه ای خود، پس از دمشق راهی بیروت پایتخت لبنان خواهد شد و در سومین مرحله این سفر به عراق خواهد رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها