چرا ائتلاف در حمله به داعش دوگانه برخورد می‌کند؟

چرا ائتلاف در حمله به داعش دوگانه برخورد می‌کند؟
دوشنبه 1 دی 1393 - 21:43

العالم ـ نماینده پارلمان عراق، ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا را به برخورد دوگانه در انجام حملات هوایی به مواضع داعش متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسکندر وتوت یکی ازاعضای کمیسون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: با پیگیری و بررسی حملات نیروهای پیشمرگه علیه داعش، مشخص شد که نیروهای کرد پیشمرگه در گلوله باران پایگاه ها و محل تجمع عناصر داعش از حمایت گسترده جنگنده های ائتلاف بین المللی برخوردارهستند، در حالی که اقدامات ائتلاف بین المللی در صلاح الدین و الانبار با حملات ائتلاف در حمایت از نیروهای پیشمرگه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ما شاهد برخورد دو جانبه ائتلاف بین المللی در تعامل با عناصر مسلح داعش هستیم؛ نیروهای پیشمرگه به سبب پشتیبانی هوایی گسترده ائتلاف بین المللی پیشرفت بزرگی به ثبت رساندند، در حالی که ارتش عراق با پشتیبانی محدود ائتلاف بین المللی در چندین جبهه در الانبار و صلاح الدین در حال مبارزه است.

عضو ائتلاف دولت قانون - که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز عضو آن است- اظهار داشت: نبود پشتیبانی هوایی علت بازپس گیری برخی مناطق توسط داعش و فعالیت آزادانه این گروهک در الانبار و صلاح الدین است.

وتوت از دولت فدرال عراق خواست تا بحران فعلی را با بستن قراردادهایی به منظور خرید هواپیماها به منظور تامین پشتیبانی لازم برای ارتش عراق حل و فصل کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها