اوضاع رقت‌بار زنان و دختران ایزدی در اسارت داعش+ویدئو

سه شنبه 2 دی 1393 - 22:23

عراق، العالم ـ بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل،اقدام سازمان تروریستی داعش در اسارت زنان و دختران ایزدی، آنها را به خودکشی واداشت در حالی که بسیاری از آنان 14 یا 15 سال سن داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با ادامۀ جنایات تکفیری ها در عراق، گزارش سازمان عفو بین الملل از خودکشی دختران وزنان ایزدی برای رهایی از اسارت و بردگی نزد گروهک داعش خبر داد در حالی که مشاور ارشد سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که بسیاری از این دختران 14 یا 15 ساله بودند. 

مردان ایزدی با خونسردی به قتل رسیده و زنان به اسیری گرفته شدند و آنانی که موفق به فرار شدند در یک محیطی چندش آور و شرایط کشنده با سختی های بسیاری روبرو گشتند و سختی گرسنگی و ترس و رعب از حال و آینده نامعلوم نیز بر رنج آنان می افزاید.

"کامیلا" یک ایزدی فراری از سنجار می گوید: برخی از کودکان از شدت گرسنگی جان خود را از دست دادند، اما این در مقابل تجاوز عناصر داعش به زنان ایزدی بسیار اندک است. ما در مقابل عملیات کشتار جمعی ایستادگی کردیم و صبر کردیم، اما بردن دختران ما به مناطقی دوردست برای ما دشوارتر بود.

داعش با به بردگی گرفتن زنان ایزدی و وادار کردن آنها به ازدواج اجباری سبب شد تا برخی از آنها اقدام به خودکشی کنند.

دوناتیلا روویرا مشاور ارشد بحرانها در سازمان عفو بین ملل می گوید: داعش صدها نفر را به صورت دسته جمعی به قتل رسانده و دیگران را به اسارت برده و این افراد قربانی جنایت خونین بی رحمانه داعش شدند.

وی می افزاید: بسیاری از دخترانی که قربانی بردگی جنسی داعش شدند، 14 یا 15 ساله و برخی دیگر حتی کم سن و سال تر بودند. خشونتهای جسدی و روانی که این دختران با آنها روبرو شدند، بسیار فاجعه بار است.

تحولات میدانی اخیر در عراق به ویژه با پیروزی نیروهای پیشمرگه در رفع محاصره از منطقه جبل سنجار با روستاهای اطراف آن، شاید سبب شد تا اندکی امید در دل این افراد زنده گردد. اما به بردگی گرفتن زنان و مردان در دیگر مناطق همچنان ادامه دارد. برخی از زنان و دختران توانستند از چنگ داعش بگریزند. آنها داستانهای وحشت آوری از شرایط خود نزد داعش بازگو می کنند. یک زن ایزدی می گوید: نزد داعش یک زن در اختیار ده مرد قرار می گرفت. ما را به ده تا دوازده دلار می فروختند. آنها انسان نیستند، بلکه حیوان صفت هستند. من همواره احساس ترس می کنم.

این گزارش تنها تصویری کوتاه و گذرا از رنج و سختی یک ملت بی پناه است که در معرض کشتار جمعی قرار گرفته است؛ گروه تروریستی داعش اصل کشتار جمعی را به عنوان پایه و اساسی برای یک تفکر تیره و تار وضع کرده است و هر کسی را که صرفا با او اختلاف عقیده دارد، به قتل می رساند.

MKH-23-10:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها