حمله انتقامجویانه "جندالخلافه" به پادگانی در الجزایر

حمله انتقامجویانه
جمعه 5 دی 1393 - 18:07

ارتش الجزایر حمله تروریستی به پادگان المقرانی در 40 کیلومتری غرب البویره (واقع در 120 کیلومتری شرق پایتخت) را خنثی کرد .

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله با هدف گرفتن انتقام هلاکت "عبدالمالک قوری" سرکرده گروه تروریستی "جند الخلافه" هوادار گروه تروریستی داعش در بومرداس ، انجام شد.
این حمله تلفات جانی نداشت اما نیروهای ارتش توانستند تروریست های مهاجم را به فرار به سوی کوه های الزبربر نزدیک این منطقه مجبور کنند.    
سپهبد احمد قاید صالح، رییس ستاد ارتش الجزایر، پس از این حمله نشستی برای بررسی ابعاد این حمله و مقابله با تروریست ها برگزار کرد.
یک سخنگوی نظامی به روزنامه "الحیات" گفت: به احتمال زیاد این حمله با هلاکت قوری مرتبط است.
اطلاعات ارتش نسبت به عملیات انتقامی احتمالی علیه اهداف متحرک و ثابت در سه ایالت البویره، بومرداس و تیزی وزو هشدار هایی داده است. 
قوری ملقب به "خالد ابو سلیمان" از نزدیکان "عبدالمالک دروکدال" سرکرده " القاعده در سرزمین مغرب اسلامی" بود که پس از مدتی دروکدال از وی جدا شد.   
وی به خاطر تشکیل گروه مسلح، استفاده از مواد منفجره و سربریدن "ارفیه گوردل" گردشگر فرانسوی، تحت پیگرد قضایی بود و عامل انفجارهای انتحاری علیه کاخ نخست وزیری و دفتر سازمان ملل متحد در الجزیره در سال 2007 میلادی و حمله منتهی به قتل 11 سرباز در برج بوعریریج بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها