حبس ده تبعه مغرب به اتهام عضوگیری برای داعش

حبس ده تبعه مغرب به اتهام عضوگیری برای داعش
شنبه 6 دی 1393 - 22:48

دادگاهی در مغرب 10 نفر را که در استخدام افراد تندرو و «القای عقیده» به آنها دست داشتند تا آنها را برای جنگیدن به سوریه و عراق بفرستند، به مجازات‌های تا پنج سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی مغرب روز شنبه اعلام کرد دادگاه کیفری مرتبط با امور تروریستی، روز پنجشنبه سه نفر را به جرم «تشکیل گروه به منظور ارتکاب اعمال تروریستی» به پنج سال زندان قطعی محکوم کرد.

این منبع افزود: در بین این سه نفر که در دادگاه سلا نزدیک رباط محکوم شدند، فردی وجود دارد که در « چند نبرد گروه دولت اسلامی شرکت داشته است».

وی در این نبردها از ناحیه ران راست هدف گلوله قرار گرفته بود.

چهار تن دیگر نیز به سه سال زندان قطعی محکوم شدند. فرد دیگری نیز به چهار سال زندان قطعی محکوم شد. یک متهم دیگر نیز که اسپانیا آن را مسترد کرده، به دو سال زندان که یک سال آن تعلیقی است محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط، یک فرد زیر سن قانونی نیز به جرم «تحسین اقدامات تروریستی» به شش ماه حبس قطعی محکوم شد و دو تن دیگر نیز تبرئه شدند.

دستگاه قضایی مغرب اعلام کرد طی ماه های گذشته در پی «انهدام هسته های تروریستی» ده ها نفر به مجازات های دو تا پنج سال زندان محکوم شده اند.

مقامات مغرب نگرانی خود را از استخدام شدن تکفیری ها برای گروه های تندرو پنهان نمی کنند.

بنابر اعلام این مقامات، بیش از 2000 تن از اتباع مغرب - از جمله افرادی که تابعیت دوگانه دارند- به استخدام گروه های تندرو به ویژه داعش درآمده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها