تکذیب همکاری عشایر نینوا با داعش

تکذیب همکاری عشایر نینوا با داعش
جمعه 19 دی 1393 - 19:48

شورای استان نینوا با تکذیب خبر همکاری عشایر این استان با داعش اعلام کرد : هدف از انتشار چنین اخبار کذبی، اختلاف افکنی بین عشایر استان نینوا است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز روز جمعه به نقل از نور الدین قبلان نایب رئیس شورای استان نینوا در شمال غرب عراق گزارش داد : خبر برخی رسانه ها مبنی بر تشکیل گروهی مسلح در داعش با ترکیب اعضای عشایر " الحدید ، العکیلات ، الجواری و السبعاویین " صحت ندارد.
قبلان خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش به علت دریافت ضربات و شکست های سنگین دچار رعب و وحشت شده است و تلاش می کند به هر نحوی روحیه طرف مقابل خود را تضعیف کند . 
قبلان گفت : عشایر استان نینوا در حال تشکیل نیرویی برای طرد داعش از استان خود هستند و ادعای استفاده داعش از عشایر برای مغلوب کردن ارتش عراق صحت ندارد، و با توجه به پیروزی های ارتش آزادسازی نینوا نزدیک است .
قبلان با درخواست از رسانه ها برای مراعات دقت و امانت در انعکاس اخبار خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها در انعکاس اخبار نینوا که ساکنین اش گرفتار داعش شده اند ، باید دقت و امانت داری را رعایت کنند.
شیخ احمد العکیلی یکی از بزرگان عشیره العکیلات نیز اعلام کرد : همه عشایر مخالف وجود داعش در استان نینوا هستند و با دولت عراق برای آزاد کردن فوری این استان از تروریست ها همکاری می کنند.
العکیلی با تکذیب همکاری عشایر استان نینوا با داعش اظهار داشت: عشایر اللهیب، الجبور و السبعاویین با ارتش عراق و پیشمرگه در مناطق مخمور ، القیاره و الکویر برای سرکوب داعش همکاری می کنند .
العکیلی خاطرنشان کرد: همه عشایر استان نینوا و دیگر استان های عراق مخالف داعش هستند زیرا این گروهِ بی بهره از اسلام و وابسته به خارج فقط برای تأمین منافع و اهداف اربابانش تلاش می کند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها