اعلام همبستگی فعالان تونسی با دبیرکل وفاق بحرین

دوشنبه 22 دی 1393 - 10:38

فعالان و حقوقدانان تونسی از مسالمت آمیز بودن تحرک مردم بحرین تاکید کردند و آزادی شیخ سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین از زندان های رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان و حقوقدانان تونسی با شرکت در نشستی درپایتخت این کشور به نشانه همبستگی با ملت بحرین، افزایش فشارهای بین المللی بر منامه برای آزادی همه زندانیان سیاسی و درصدر آنان شیخ علی سلمان را خواستار شدند.

شرکت کنندگان دراین نشست، بر مسالمت آمیز بودن فعالیت های مردم بحرین در مقابله با راه کارهای امنیتی رژیم آل خلیفه و پافشاری این رژیم به بحرانی کردن اوضاع از طریق بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق تاکید کردند.

مراکز حقوقی دراین نشست طرف های مختلف سیاسی و حقوقی را به حمایت از مبارزه مردم بحرین و شخصیت های ملی این کشور دعوت کردند.

"زهير مخلوف" عضو مرکز تحقیق و کرامت گفت قضیه بحرین همچنان مورد توجه تونسی ها و جامعه مدنی و جمعیت های حقوق بشر در تونس است ؛ از این رو، ما از قضیه بحرین حمایت می کنیم تا حقوق بشر و دموکراسی در این کشور تحقق یابد.

" ویولیت داگر " رئیس کمیته عربی حقوق بشر از بازداشت شیخ علی سلمان و بسیاری دیگر از فعالان سیاسی و حقوقی در بحرین انتقاد کرد و گفت بازداشت و محاکمه به شیوه های غیرعادلانه ، کرامت انسانی افراد و کل جامعه را خدشه دار می کند.

مسؤولان رژیم آل خلیفه بدون توجه به خواسته های مردم برای تغییرات و اجرای توصیه های کمیته بسیونی ، از طریق بازداشت شیخ علی سلمان به تشدید بحران دراین کشور و ادامه سیاست های سرکوبگرانه و نقض حقوق بشر ادامه می دهند و درنتیجه تعداد فعالان سیاسی افزایش یافته است.

"یوسف ربیع" رئیس مرکز حقوق بشر درحاشیه این نشست گفت که اقدامات مسؤولان آل خلیفه در نهایت به بازداشت و زندانی شدن شمار زیادی از شهروندان بحرینی منجر می شود.

وی تاکید کرد که این گونه اقدامات بر اساس قوانین حقوق بشر و مقررات بین المللی غیرقانونی است و با قوانینی که بحرین در سازمان ملل امضا کرده است، مغایرت دارد.

پربیننده ترین خبرها