چرامسوولان مغرب درراهپیمایی پاریس شرکت نکردند؟

چرامسوولان مغرب درراهپیمایی پاریس شرکت نکردند؟
دوشنبه 22 دی 1393 - 16:56

وزارت خارجه و تعاون مغرب اعلام کرد که به دلیل بالا رفتن تصاویر کاریکاتورهای موهن در راهپیمایی ضد تروریسم پاریس، اعضای این هیات در این مراسم شرکت نکردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی مغرب، هیات مغربی به دلیل بالا رفتن تصاویر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در راهپیمایی روز یکشنبه پاریس، در این مراسم شرکت نکرده است.

این خبرگزاری افزود: هیات مغربی متشکل از "صلاح الدین مزوار" وزیر خارجه و تعاون مغرب و " شكيب بنموسى قدم" سفیر این کشور در پاریس روز یکشنبه مراتب تسلیت محمد ششم، پادشاه مغرب، را به فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، و دولت این کشور اعلام کرده است. این اقدام در پی تحرکات تروریستی هفته گذشته صورت گرفت.

این منبع خبری مشارکت وزیر خارجه و تعاون مغرب یا هر مسوول دیگری را در راهپیمایی پاریس در صورت بالا رفتن تصاویر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) مردود دانست.

حدود 50 تن از رهبران جهان در راهپیمایی ضد تروریستی پاریس شرکت و با مردم فرانسه ابراز همدردی کردند. در پی اقدامات تروریستی اخیر در فرانسه 17 نفر جان خود را از دست دادند.

در حمله تروریستی روز چهارشنبه به دفتر مجله فکاهی چارلی ابدو (موهن به پیامبر اسلام (ص)) در پاریس 12 نفر از جمله یک پلیس کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند. در پی آن، حملات تروریستی دیگری رخ داد که طی سه روز گذشته 5 تن کشته و سه مظنون به اتهام دست داشتن در این حملات بازداشت شدند.

پلیس فرانسه جمعه شب اعلام کرد: مظنونان حمله به دفتر این مجله، دو برادر فرانسوی الجزایری تبار به نام سعید و شریف کواچی هستند که در حین تلاش پلیس برای آزادی یک گروگان در منطقه دامارتان جویل واقع در شمال شرقی پاریس که در اسارت آنها بود، کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها