فرانسه با حضور نتانیاهو در راهپیمایی پاریس مخالف بود

فرانسه با حضور نتانیاهو در راهپیمایی پاریس مخالف بود
دوشنبه 22 دی 1393 - 18:48

العالم - شبکه دوم تلویزیون صهیونیستی گزارش داد فرانسه از " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست در راه پیمایی همبستگی با پاریس شرکت نکند .

شبکه مزبور افزود : فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه سعی دارد راهپیمایی پاریس به ابزاری برای مطرح شدن مشکل روابط یهودیان با مسلمانان و منازعه اسراییلی فلسطینی تبدیل نشود.

این شبکه به نقل از یک منبع صهیونیستی بلندپایه ادامه داد: پاریس در پاسخ به نخست وزیر صهیونیستی و تصمیم وی برای حضور در پاریس از محمود عباس رییس تشکیلات فلسطین به منظور شرکت در این مراسم دعوت کرد.

یک مقام صهیونیست گفت: اولاند از اینکه نتانیاهو مراسم یادبود برپا شده در کنیسه مرکزی یهودیان در پاریس را قبل از آغاز سخنرانی ترک کرده ، خشمگین است .  

به گفته رسانه های صهیونیست نتانیاهو از کشورهای اروپایی خواست تا از رژیم صهیونیستی در نبرد علیه تروریسم حمایت کنند، همانگونه که تل آویو از کشورهای اروپایی حمایت کرده است . 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این مطلب را در مراسم یادبود قربانیان حمله به یک فروشگاه یهودی در پاریس که شب گذشته در کنیسه مرکزی شهر پاریس برگزار شد، اظهار داشت.

روزنامه صهیونیستی "معاریو" نوشت : مقام های فرانسه از نتانیاهو ، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه و نفتالی بنت وزیر اقتصاد و مهاجرین که در راهپیمایی پاریس شرکت کرده و از یهودیان مقیم فرانسه خواست تا این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند، به شدت خشمگین هستند . 

آنان گفتند: این دعوت نشانه بی اعتمادی تل آویو به توان نیروهای امنیتی فرانسه برای حفظ امنیت یهودیان ساکن این کشور است .  

گزارش آژانس یهود حاکی است  شمار مهاجرت یهودیان فرانسه به رژیم صهیونیستی در دو سال اخیر به میزان زیادی گسترش داشته است .

رقم یاد شده در سال 2012 میلادی دو هزار نفر و در سال 2013 میلادی 3400 نفر بود اما در سال 2014 با کمک این آژانس شمار یهودیانی که از فرانسه به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند به هفت هزار نفر رسید.
بر اساس پیش بینی به عمل آمده رقم مزبور در سال 2015 به ده ها هزار تن خواهد رسید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها