اعدام ابزار انتقام داعش از اقلیتهای موصلی

اعدام ابزار انتقام داعش از اقلیتهای موصلی
دوشنبه 22 دی 1393 - 22:28

موصل (العالم ) – گروهک تروریستی داعش با اعدام چهار نفر از افراد عشیره الجبور در القیاره در جنوب " موصل " به اتهام امتناع از جنگیدن در کنار این گروهک از آنان انتقام گرفت .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حقوقدانان می گویند : این گروهک اقلیت های مختلف مانند مسیحی ، ایزدی و ترکمن را وادار به ترک خانه و کاشانه خود کردند و به دنبال آن عبادتگاه، اماکن مقدسه و خانه های شان را منهدم کرده و سپس شرایطی مغایر دین و شرع مبین اسلام بر ایشان تحمیل کردند.    

شاهدان عینی در موصل می گویند: داعش پس از ارتکاب انواع جنایات با همکاری شماری از مردم نینوا اموال و املاک اقلیت ها را به غارت می برند.

حمید مراد رییس جمعیت حقوق بشر مسیحیان سازمان ملل متحد به شبکه خبری العالم گفت: تروریست های مسلح ابتدا اماکن مقدس اقلیت ها را منهدم کردند و سپس اموال عمومی و شخصی مردم را به سرقت بردند.  

حسین زینل عضو شورای ناحیه بعشیقه گفت : داعشی ها ابتدا خانه های مناطق القبه و الشریخات که اغلب ترکمن های شیعه هستند و منطقه دشت نینوا که دارای اکثریت شیعه شبکیه است را با خاک یکسان کردند و سپس با استفاده از مزدوران خود که ساکن دشت نینوا هستند، مردم مناطق یاد شده را قتل عام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها