دو تئوری مهم درباره حادثه پاریس

دو تئوری مهم درباره حادثه پاریس
چهارشنبه 24 دی 1393 - 15:24

يك تحليلگر سياسي سوری با اشاره به این که كشورهاي اروپايی به طور سطحی با موضوع تروريسم و تروريست های بازگشته به كشورهايشان از عراق و سوريه برخورد می كنند، دو تئوری درباره حوادث تروريستی اخیر در فرانسه بیان کرد.

"شادی احمد" مدير اداری مركز اطلاعات راهبردی "مداد" در شهر دمشق در مصاحبه با شبكه العالم با اشاره به حملات تروريستی اخير به ساختمان روزنامه شارلی ايبدو فرانسه گفت: نمی دانم كه اين ضربه دردناك وارد شده به غرب به طور كلی و به فرانسه به طور مشخص، باعث خواهد شد تا آنها در آمار واقعی كسانی كه برای ارتكاب تروريسم به اين شكل آشكار از كشورهايشان به سوريه آمده اند، بازنگری كنند.

وی با بیان اینکه آمار كشورهاي غربی درباره تعداد اتباع این کشورها که برای جنگ به سوریه رفته اند واقعی نیست، اظهار داشت: من همچنان بر اين باورم كه اين آمار و اطلاعات بيانگر حقيقت امر نيست و برخورد با موضوع تروريست هایی که از اروپا آمده اند، همچنان به طور سطحی مورد بحث است.

شادی احمد خاطرنشان کرد: آنها هم اكنون می خواهند شبكه های اينترنتی را برای ورود و خروج اين تروريست ها زير نظر بگيرند؛ درحالی كه تروریسم حلقه آخر زنجيره ای طولانی است. اين زنجيره طولانی از تفكر تروريسم و حاميان مالی و پشتيبانی آنها آغاز مي شود. اين زنجيره همچنين از مقاله های آنها در به اصطلاح حمايت از مخالفان ميانه رو آغاز می شود. اينگونه می توان ديد كه زنجيره عمليات تروريستی از كجا آغاز می شود و مجريان آن گروهی از جوانانی هستند كه تحت تاثير اين تفكر قرار گرفته اند.

وی به دو تئوری در ارتباط با حمله اخير در فرانسه اشاره كرد و گفت: يك تئوری می گويد كه تروريسم دامن صاحبان اصلی و پرورش دهندگان و حاميان مالی و پشتيبانی كننده آن را گرفته است. هراس فقط از تروريست هايی كه به اروپا باز می گردند نيست، بلكه از صدها هسته خفته درون اروپا است كه نيازی ندارند كه به سوريه و عراق بيايند و براي اجراي عمليات تروريستی به اروپا بازگردند.

شادی احمد گفت: تئوري دوم اين است كه چه بسا يك كار اطلاعاتی و جاسوسی صهيونيستي پشت پرده وجود داشته باشد كه هدف از آن رسيدن به اوج برخورد بین تمدن اسلام و مسيحيت موجود در اروپا و در نتيجه وقوع انفجار و درگيری گسترده باشد؛ امری كه فقط صهيونيسم از آن سود می برد و درنتيجه بايد ببنيم كه "اسرائيل" در اين زمينه چه كار می كند.

پربیننده ترین خبرها