بازداشت طنزپرداز فرانسوی به اتهام تمجید از تروریسم

بازداشت طنزپرداز فرانسوی به اتهام تمجید از تروریسم
چهارشنبه 24 دی 1393 - 21:42

یک مقام قضایی از بازداشت "دیودونیه" طنزپزداز جنجالی فرانسوی به اتهام "ستایش تروریسم" بعد از حوادث خونین هفته گذشته فرانسه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، پلیس فرانسه امروز چهارشنبه"دیودونیه" طنزپرداز جنجال آفرین فرانسوی را به اتهام "ستایش تروریسم" به دنبال حملات تروریستی هفته گذشته پاریس، بازداشت کرد.

دستگاه قضایی فرانسه روز دوشنبه گذشته پس از اظهارات این طنزپرداز تحت عنوان "من شارلی کولیبالی هستم" تحقیقات خود را درباره وی آغاز کرد زیرا این طنز پرداز با دامن زدن به این شعار  نام فردی که یک پلیس و چهار یهودی را در حملات اخیر فرانسه به قتل رساند و شعار "من شارلی هستم" را که از سوی میلیون ها تظاهرکننده در فرانسه بر ضد تروریسم سر داده شد را در هم آمیخته است.

"دیودونیه" در سخنان خود نصب شده بر روی فیس بوک که پس از گذشت مدت زمان اندکی حذف شد، تاکید کرد: در تظاهرات تاریخی روز یکشنبه به شیوه تمسخرآمیز برای گرامیداشت قربانیان تروریسم شرکت کرد. وی این تظاهرات را "انفجاری بزرگ" توصیف کرده و گفت: بدانید که من امروز بعد از ظهر احساس کردم"شارلی کولیبالی" هستم.

دیودونیه پیشتر به علت اظهارات ضد سامی خود توسط دستگاه قضایی فرانسه محکوم شده بود.
دادستانی پاریس اوایل سبتامبر گذشته تحقیق درباره این طنز پرداز را بعد از انتشار ویدیوی که در آن اعدام جیمز فولی خبرنگار آمریکایی به دست داعش را به تمسخر گرفته بود، به اتهام تمجید تروریسم آغاز کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها