پشت پردۀ مشارکت نتانیاهو در تظاهرات پاریس

پشت پردۀ مشارکت نتانیاهو در تظاهرات پاریس
پنج‌شنبه 25 دی 1393 - 21:53

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که نتانیاهو، علیرغم مخالفت دولت فرانسه، در تظاهرات حمایت از روزنامه شارلی ابدو، شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمید سیگل" خبرنگار سیاسی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که ابتدا اعلام شده بود نتانیاهو، به دلیل وجود مشکلاتی در زمینه تدابیر امنیتی و حفاظتی، به فرانسه سفر نخواهد کرد. اما ناگهان، تصمیم خود را تغییر داد و راهی فرانسه شد.
وی افزود: در ابتدای ماجرا، نتانیاهو ضمن تماس با کاخ الیزه اعلام کرد که قصد شرکت در تظاهرات را دارد، اما کاخ الیزه به او گفت بهتر است که نیاید.
سیگل تاکید کرد: "منابع دیپلماتیک به من خبر دادند که کاخ الیزه به نتانیاهو اعلام کرد که حضور او، دردسرهایی برای فرانسه ایجاد خواهد کرد، به این ترتیب که به جای اتحاد حاضران بر سر موضوع روزنامه، موضوع کشمکش اسرائیل با فلسطین محوریت خواهد یافت. نتانیاهو این موضوع را پذیرفت و اعلام کرد که در تظاهرات شرکت نخواهد کرد."
وی در ادامه گفت: "در این مرحله، مشخص شد که اویگدور لیبرمن وزیر خارجه و نفتالی بنت وزیر اقتصاد قصد دارند در این تظاهرات شرکت کنند. به گفته یک مقام بلندپایه فرانسوی، در این مرحله فشارهای شدیدی بر فرانسه آغاز شد تا نتانیاهو در این تظاهرات شرکت کند. به این منظور، صحبت هایی طولانی میان نخست وزیر با کاخ الیزه صورت گرفت و در این مجال، یوسی کوهن رئیس شورای امنیت ملی هم صحبت هایی با کاخ الیزه داشت."
عمید سیگل تاکید کرد: "فرانسوی ها به شدت با حضور نتانیاهو در این تظاهرات مخالفت می کردند اما از آن جا پای رقابت تبلیغاتی در میان بود، نتانیاهو اصرار داشت که در این تظاهرات شرکت کند زیرا آن را بخشی از برنامه تبلیغاتی لیکود می دانست."
"احمد جابر" کارشناس متخصص در امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه خبری العالم گفت: جنایت ها و تجاوزهایی که رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه مرتکب شد، سبب محکومیت های گسترده ای از جمله از سوی فرانسه شده بود، زیرا رژیم صهیونیستی در حد و اندازه رژیمی تروریسم مسلک ظاهر شده بود. به همین سبب، حضور چنین شخصی در چنین مناسبتی به هیچ وجه از سوی فرانسه قابل تحمل نبود، اما نتانیاهو خود را بر فرانسه تحمیل کرد.
احمد جابر تاکید کرد: در واقع فرانسوی ها نتوانستند نتانیاهو را از کشور خود بیرون بیندازند و ناچار، حضور او را در تظاهراتی که در حمایت از شارلی ابدو برگزار شده بود، پذیرفتند.

26

پربیننده ترین خبرها